لزوم سرمایه‌گذاری پرخطر در تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت تاکید کرد:

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر لزوم تعامل هر چه بیشتر میان شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها تاکید کرد.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا دکتر رضا ملک‌زاده در اولین گردهمایی مدیران شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت، یکی از اولویت‌های مهم حوزه سلامت در پژوهش را فناوری بیان کرد و گفت: به منظور ایجاد فضایی مناسب برای رشد فناوری، تبدیل علم به محصول و بکارگیری دانش در خدمت سلامت نیاز به ساز و کار جدید است.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، با بیان این که تبدیل فضای جدید نیاز به زمان دارد، اظهار داشت: نباید وجود برخی مشکلات در تاسیس شرکت های دانش بنیان باعث کناره گیری مدیران و اساتید در تاسیس این شرکت‌ها شود.

ملک‌زاده یکی از ابزار لازم برای پیشرفت شرکت‌های دانش‌بنیان را پیشرفت اعتماد میان دولت و مردم و سازمان ها و این شرکت ها دانست.

وی در ادامه بر لزوم استفاده از مکانیسم سرمایه‌گذاری پرخطر در تاسیس شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: شرکت های دانش بنیان کشور های اروپایی و آسیای شرقی مثل سنگاپور و هنگ کنگ با استفاده از این مکانیسم جهش خوب و مثبتی در فناوری داشته‌اند.

دکتر ملک زاده با اشاره به وجود قانون برای این مکانیسم، اظهار داشت: صندوق نوآوری می‌تواند به شرکت های دانش‌بنیان در جهت پیشرفت کمک کند.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت همچنین بر لزوم وجود شرکت‌های دانش‌بنیان و تعامل هر چه بیشتر این شرکت ها با دانشگاه ها به منظور ایجاد فناوری و تبدیل علم به ثروت تاکید کرد و افزود: لازم است اعضای هیات علمی دانشگاه ها و فارغ‌التحصیلان دانشگاه برای تاسیس شرکت های دانش بنیان قانع شوند.

وی در ادامه، ضمن اشاره به سخنان رییس جمهوری مبنی بر حضور جهادی در حوزه فناوری، گفت: چنانچه نتوانیم از دانشگاه‌ها، فناوری و صنعت تولید کنیم، نیروی فارغ التحصیل دانشگاه بعنوان نیرویی غیر مفید تلقی خواهد شد.

ملک‌زاده همچنین، بر لزوم توسعه فناوری به منظور پیشرفت در عرصه‌های علمی و تولیدی تاکید کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

64  ⁄    =  8