تغییر رویکرد دلواپسان: برجام رو بی‌خیال

دلواپسان خیلی بیشتر از آنچه تصور می‌شد دلواپس هستند؛ اگر تا دیروز توافق هسته‌ای ابزاری برای هجمه و فشار به دولت بود اکنون اما رویکرد تعاملی دولت با آنها و حضور حداکثری‌شان در کمیسیون بررسی برجام این ابزار را از آنها گرفته پس باید فاز جدیدی از هجمه را آغاز کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک روزنامه آرمان در گزارشی نوشت: دلواپسان خیلی بیشتر از آنچه تصور می‌شد دلواپس هستند؛ اگر تا دیروز توافق هسته‌ای ابزاری برای هجمه و فشار به دولت بود اکنون اما رویکرد تعاملی دولت با آنها و حضور حداکثری‌شان در کمیسیون بررسی برجام این ابزار را از آنها گرفته پس باید فاز جدیدی از هجمه را آغاز کنند.

جالب است که ریشه دلواپسی‌هایشان در این بخش بیشاز همیشه هویدا می‌شود که یکی از آنها وعده تغییر استانداران غیرهمسو است که از سویمسئولان وزارت کشور بارها داده شده و در اواسط هفته جاری نیز بار دیگر بر آن تاکیدشد. این وعده و چند نمونه از تحقق آن سبب شد که صدای دلواپسان بلند شود. صراط‌نیوزیکی از سایت‌هایی است که دلواپسی دلواپسان را اینگونه شرح داده است: «با آغاز سال94 پروژه تغییر استانداران کلید خورد و نگرانی از برخی طراحی‌ها برای دخالت گستردهدولت در انتخابات بیشتر شد. دولت سال93 با جا‌به جایی استاندار البرز نشان داده بودبرخلاف شعار اعتدال قصد دارد استاندارانی که تمایلات اصولگرایانه دارند را برکنار کندو اردیبهشت ماه 94 بود که برخلاف نظر نماینده ولی‌فقیه در استان مربوطه، یکی از اعضایاصلاح‌طلب و نایب‌رئیس بنیاد باران به عنوان استاندار استان مرکزی معرفی و شائبه انتخاباتیبودن جابه‌جایی استانداران بیشتر شد. این تغییرات در بدنه دولت در حالی آغاز شد کهفشار جریانات اصلاح‌طلب تندرو برای تغییرات گسترده در فرمانداری‌ها و استانداری‌هایسراسر کشور به عنوان مجری انتخابات مجلس و از طریق روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلبانصورت می‌گرفت.»

جالب آنجاست که اصولگرایان تندرو سعی دارند دلواپسیخود را به اصلاح‌طلبان تعمیم دهند و بگویند آنها دلواپس انتخابات و نبود استاندارانیاز طیف خود در استانداری‌ها هستند! این دلواپسان به فکر ایجاد شکاف در میان دولتی‌هاهم هستند بدین نحو که اظهارات هر یک از آنها را منتشر و متضاد می‌نامد اما غافل هستندکه ماهیت اصلی این اظهارات هیچ تفاوتی با هم ندارد و همه آنها به یک هدف می‌رسد و آنهم تحقق خواست ملت است.

واقعیت این است که اگر دستور آرامش در تغییرات درابتدای انتصاب استانداران و فرمانداران صادر شده بود اما اکنون با مشخص شدن عملکردهر یک از استانداران باید به هدفی والاتر اندیشید که همان انتخابات مجلس است و دلواپساننگران این بخش تغییرات هستند.

دلواپسان به دو انتقاد و بهانه‌جویی رضایت نمی‌دهندو به طور حتم برای روزهای آینده هم دلواپسی‌هایی دارند. آن زمان است که خواهند گفتاستاندارها را بی‌خیال؛ موضوع جدید را بچسب. به هر حال در این روزها که کشور با دوموضوع مهم انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان و همچنین روند اجرای توافق هسته‌ایمواجه است کاش دلواپسان هم دلواپسی‌های دیگری داشتند و باور می‌کردند دولت تنها بهپیشرفت کشور می‌اندیشد و گرایش جناحی را باور ندارد البته مشخص است دلواپسان چنین موضوعیرا باور دارند اما گرایشات جناحی آنها را به سمتی می‌برد که منافع گروهی خود را پررنگ‌ترو نزدیک‌تر می‌بینند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

43  −    =  38