ماجراي کي‌روش و انتخاب دروازه‌بان‌هايش

سرمربي تيم ملي فوتبال ايران در دوران فعاليتش در اين تيم دروازه باناني را دعوت کرد تا شايد بتوانند براي چند سال از اين قفس توري محافظت کنند اما اکثر انتخاب‌هاي او دوام لازم را نداشتند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک درحاليکه کي‌روش در ميان فشارها براي دعوت از مهدي رحمتي نياز به نمايش خوبي از دروازه‌بان‌هاي تيم ملي دارد، اين اتفاق به صورت معکوس رخ داده و دروازه‌بان‌هاي تيم ملي ايران پي در پي اشتباه مي‌کنند.

از رحمتي تا رحمان
به گزارش مهر در ميانه راه رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني، وقتي کي‌روش رحمتي را کنار گذاشت، رحمان‌ احمدي چنان قفلي بر دروازه تيم ملي ايران در سئول زد که برخي بر اين باور شدند که رحمان از رحمتي بهتر بوده و اگر او نبود در آن هفت دقيقه پاياني بازي کره جنوبي حتما قفل دروازه ايران را باز مي‌کرد.
همان حماسه رحمان احمدي و البته يکي دو اشتباهي که رحمتي در بازي‌هاي قبلي داشت، موجب شد تا مدت ها کسي با کي‌روش کاري نداشته باشد و هيچکس حتي به رحمتي فکر هم نکند.
دانيال داوري
با اين وجود اما ماجراي کي‌روش و داستان دروازه بان‌ها به همين جا ختم نشد چون به دليلي نامعلوم کي‌روش رحمان احمدي را هم از تيم ملي کنار گذاشت و از دانيال داوري استفاده کرد. دانيال اما به هيچ وجه انتظارات را برآورده نکرد او مدام اشتباه مي‌کرد چه در ايران و چه در اروپا.
اشتباهات اين دروازه‌بان دورگه منجر به حذف او از تيم ملي ايران شد، تا پس از آن حقيقي دروازه‌بان تيم ملي ايران شود.
حقيقي
اين انتخاب کي‌روش بيشتر از انتخاب‌هاي قبلي دوام آورد. با اين حال حقيقي هرگز در حد و اندازه‌هاي يک منجي نبود، او کمتر از دانيال داوري اشتباه کرد اما هرگز هم منجي نشد.
حقيقي در استراليا و در مسابقه پنالتي‌ها تا توانست گل دريافت کرد و حتي يکي از توپ‌ها را هم نتوانست مهار کند، اگرچه در ضيافت پنالتي‌ها کسي دروازه‌بان را مقصر اصلي نمي‌داند اما حقيقي حتي يک توپ را هم در جهت درست نرفت تا اميدي به خلق حماسه وجود نداشته باشد.
پس از دو اشتباه پي درپي توسط حقيقي در ديدارهاي ژاپن و ترکمنستان و نهايتا عدم صدور ويزا براي گوام، بيرانوند درون قفس توري تيم ملي ايران در جزيره اسرار آميز ايستاد تا تغييرات در درون دروازه ايران بر خلاف قانون ننوشته‌اي که مي‌گويد کمترين تغيير بايد در درون دروازه باشد، همچنان ادامه پيدا کند.
بيرانوند
بيرانوند را شايد از منظر اصولي بدترين انتخاب کي روش بايد دانست چرا که اين دروازه بان در تيم خودش هم دوام نياورده و نظم نداشته است. او حتي در اردوي تيم ملي هم با سوشا مکاني درگيري داشت تا با وجود سخت گيري هاي کي‌روش از اين انتخاب و انتخاب سوشا مکاني به عنوان يکي از دروازه‌بان هاي تيم ملي، کارشناسان تعجب کنند.
نکته اينجا بود که اين انتخاب کي‌روش هم غلط از آب درآمد و بيرانوند درحالي که تعويض‌هاي کي روش به پايان رسيده بود اخراج شود آنهم در لحظه‌اي که هيچ اتفاق خاصي قرار نبود رخ دهد و نهايتا يک گل از گوام دريافت مي‌کرديم.
در واقع بايد گفت کي‌روش هر چقدر در ديگر پست‌ها خوب بازيکن انتخاب مي کند، در بحث انتخاب دروازه بان ناتوان نشان داده و تقريبا همه انتخاب‌هايش غلط بوده و با آنها که اندکي بهتر از ديگر دروازه بان ها بوده اند نيز به مشکل برخورد کرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  4  =  2