عرضه سه خدمت جدید موبایلی از سوی شرکت خدمات انفورماتیک

مهران افسری خبر داد:

شرکت خدمات انفورماتیک سه سرویس جدید احراز هویت بیومتریک و پرداخت وجه از طریق QR Code و NFC، را به خانواده بانکی در حوزه همراه بانک ارائه نمود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومی، مهران افسری مدیر سیستم های نوین بانکی شرکت خدمات انفور ماتیک گفت: امکان احراز هویت بیومتریک یکی از این خدمات است که با استفاده از اثر انگشت فرد و سنسور تعبیه شده در گوشی های آیفن با مکانیزمی امن احراز هویت کاربر صورت می پذیرد و با تعریف اثر انگشت جدید و یا حذف آن امکان لاگین با اثر انگشت دیگر وجود ندارد. کاربر باید مجددا احراز هویت از سمت مرکز را داشته باشد و به این ترتیب با دزدیده شدن گوشی و تعریف اثر انگشت امکان ورود وجود نخواهد داشت.

وی افزود: قابلیت پرداخت وجه از طریق QR Code و NFC  خدمت دیگری است که هدف از طراحی این سرویس ایجاد امکان پرداخت وجه به روشی جدید و ساده و امن است

وی با بیان اینکه با استفاده از این سرویس پس از وارد کردن شماره کارت یا حساب و در صورت نیاز مشخص نمودن وجه پرداختی امکان انتقال این اطلاعات از طریق NFC و یا ایجاد QR Code در اختیار فرد قرار می گیرد،اظهار کرد:شخص پرداخت کننده نیز با دریافت اطلاعات از طریق NFC و یا اسکن QR Code تولید شده، اطلاعات پرداخت را مشاهده کرده و عملیات پرداخت را انجام میدهد.

افسری خاطرنشان کرد:در هر دو روش موجود برای اطمینان از صحت پرداخت وجه، پیامکی حاوی اطلاعات مربوطه برای فرد ارسال می گردد .

مدیر سیستم های نوین بانکی شرکت خدمات انفور ماتیک با بیان اینکه روش بار کد دو بعدی کاربرد های زیادی دارد؛ گفت:به عنوان نمونه فروشنده می تواند بارکد دوبعدی را در مغازه یا سایت خود نصب کند و یا پیک موتوری  همراه خود داشته باشد و کاربر با خواندن آن از طریق گوشی انتقال وجه به سادگی و سرعت انجام دهد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  4  =  2