اصلاح سیستم بانکی در برنامه ششم توسعه

رئیس دفتر رئیس جمهوری خبر داد:

مطالبات معوق بانک‌ها سبب شده است تا مسئولان دولتی تقریبا در بیشتر اظهارات خود از آن به عنوان یکی از بزرگترین مشکلات کشور یاد کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از فرهیختگان، گرچه تا به امروز رقم دقیقی از میزان بدهی‌ بخش اشخاص حقیقی و حقوقی به سیستم بانکی اعلام نشده است، برخی اعضای کابینه دولت این بدهی را نزدیک به 90 هزار میلیارد تومان اعلام کرده‌اند. حالا هم محمد نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس جمهوری که پنجشنبه‌شب در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی صحبت می‌کرد، نسبت به برخی رخدادها در دولت گذشته انتقاد کرد. به گفته او «متاسفانه در سال‌های گذشته بدهی‌های انباشته‌ای را در سیستم بانکی به دلیل برخی فقدان دقت‌ها و نیز تحمیل برخی شرایط بر فعالان اقتصادی شاهد بودیم که موجب پدیده پرهزینه‌ای به عنوان بدهی‌های معوقه شده است.

 این در حالی است که دولت بین بدهی معوقه مقصر و غیرمقصر تمایز قائل شده است و نحوه رفتار دولت با کسانی که منابع بانکی را گرفته و در جای غیرمولد از آن استفاده کرده‌اند، متفاوت است.» او با اشاره به اینکه اصلاح سیستم بانکی در اولویت دولت قرار گرفته، توضیح داده است: «در برنامه ششم توسعه کشور یکی از محورهای جدی، اصلاح سیستم بانکی است.»

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +    =  15