کاهش وزن با یک روش غیر تهاجمی جدید

محققان در یك آزمایش بالینی پایلوت، بی خطر و اثر بخش بودن ‘آمبولیزاسیون شریانی چاقی’ bariatric arterial embolization را به عنوان یك گزینه درمانی غیرتهاجمی برای افراد چاقی كه در پی كاهش وزن هستند، ارزیابی كردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک کاهش وزن اضافی کار دشواری است،اما محققان از نتیجه بخشی اولیه یک روش درمانی جدید و نسبتا غیرتهاجمی خبر داده اندکه به گفته آنها، وزن دلخواه و اهداف سلامتی را محقق می کند.

کاهش وزن با یک روش غیر تهاجمی جدید

نتایج یك مطالعه نشان می دهداین روش درمانی كه توسط متخصصان رادیولوژی ابداع شده است به كاهش پایدار وزن در افرادبه شدت چاق منجر می شود.

به گفته محققان دانشگاه آمریكاییجانز هاپكینز، این روش درمانی می تواند یك جایگزین پایدار و بی خطر برای درمان هایجراحی كاهش وزن باشد.

محققان در یك آزمایش بالینی پایلوت،بی خطر و اثر بخش بودن ‘آمبولیزاسیون شریانی چاقی’ bariatricarterial embolization را به عنوان یك گزینه درمانی غیرتهاجمی برای افراد چاقی كه در پی كاهش وزنهستند، ارزیابی كردند.

كلیفورد وایز از دانشكده پزشكیدانشگاه جانز هاپكینز گفت: نتایج اولیه این مطالعه نشان می دهد كه این روش ظاهرا بهبیماران در كاهش وزن قابل توجه در كوتاه و میان مدت كمك می كند.

براساس این گزارش، آمبولیزاسیونشریانی چاقی در مقایسه با جراحی ‘بای پس’ معده به اندازه قابل توجهی غیرتهاجمی استو دوره نقاهت بسیار كوتاه تری دارد.

این روش، بخشی خاص از معده (فندوس)را هدف قرار می دهد كه وظیفه تولید بخش عمده ای از هورمون گرسنگی به نام ‘گرلین’ است.اجرای آن منحصرا توسط متخصصان رادیولوژی انجام می شود كه از هدایت تصویری و كاتترهابرای دسترسی به عروق خاص خونی در این بخش خاص از معده استفاده می كنند. آنها برای اینمنظور یك خراش كوچك در پوست یا كشاله ران و یا مچ دست ایجاد می كنند و سپس مهره هاییمیكروسكوپی را برای كاهش جریان خون در آن بخش از معده تزریق كرده كه در نتیجه سركوببرخی از سیگنال های گرسنگی بدن، كاهش اشتها و كاهش وزن حاصل می شود.

با این وجود محققان با تاكیدبر كه این مطالعه هنوز در مراحله اولیه قرار دارد، می گویند: گرچه بی خطر بودن اینرویه مشخص شده است اما برای تعیین اثربخشی و دوام این روش درمانی در طول زمان، به آزمایشهای بالینی بیشتری روی شمار بیشتری از افراد نیاز است.

منبع: ایرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  7  =  1