تجدید مراواده بزرگترین بانک جهان اسلام با آزادترین اقتصاد دنیا

اعضای اتاق بازرگانی هنگ‌کنگ با مدیرعامل بانک ملی دیدار کردند

همتی از فعال‌ شدن مجدد شعبه بانک ملی هنگ‌کنگ و اخذ مجوزهای مربوطه توسط ملی بانک PLC لندن در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، اندرو ولز مدیر کمیته آسیا و آفریقای اتاق بازرگانی هنگ‌کنگ و تنی چند از اعضای اتاق بازرگانی هنگ‌کنگ و شرکت‌های چندملیتی کشور چین با مدیرعامل بانک ملی ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.

دکتر همتی در این دیدار ضمن معرفی اجمالی بانک ملی ایران و واحدهای فعال بانک در خارج از کشور، دوره پساتحریم و توافقات صورت‌پذیرفته پس از مذاکرات 1+5 را زمینه‌ساز ایجاد روابط اقتصادی بین دو کشور دانسته و یادآور شد: این بانک در گذشته از طریق شعبه هنگ‌کنگ بانک ملی نقش فعالی در زمینه‌ روابط تجاری بین دو کشور داشته و بانک‌های مستقر در کشور چین، هنگ کنگ و کشورهای غربی نیز می‌بایست در جهت بهبود و روان‌سازی روابط بانکی با بانک‌های ایرانی اقدام نمایند.

وی در ادامه به فعال‌سازی مجدد شعبه بانک ملی هنگ‌کنگ و اخذ مجوزهای مربوطه توسط ملی بانک PLC لندن در آینده نزدیک اشاره نمود.

اندرو ولز نیز به برنامه‌های توسعه‌ای روابط ایران و چین اشاره داشته و این ملاقات را زمینه‌ساز توسعه فعالیت با بانک ملی در آینده نزدیک برشمرده و اهمیت استراتژیک هنگ‌کنگ در توسعه فعالیت‌های مالی و بازرگانی کشور چین را حائز اهمیت توصیف نمود.

وی تأکید کرد حضور شرکت‌هایی با زمینه فعالیت تجاری متعدد در آن کشور و ایجاد زمینه برقراری روابط تجاری ایران محقق نمی‌گردد مگر با کمک روابط بین بانک‌های دو کشور، و احتیاط و عدم برقراری رابطه با بانک‌های ایرانی فاقد دلیل منطقی است و با این موضوع می‌بایست خوش‌بینانه‌تر برخورد نمود.

در پایان فعالان اقتصادی حاضر در جلسه سوالاتی را مطرح نمودند که مدیرعامل، معاون امور ارزی و بین‌الملل و مسئولین بخش بین‌الملل حاضر در جلسه به سوالات مربوطه پاسخ گفتند.

هُنگ کُنگ (Hong Kong) شهری است جزیره‌ای در چین که تا سال ۱۹۹۷ مستعمره بریتانیا بود.

سالهاست که این کشور کارآفرینان اروپایی را به سوی خود جلب می کند. ۹۰ درصد شرکتهای تجاری در هنگ کنگ، شرکتهای تجاری کوچک و متوسط هستند.

بر اساس رتبه‌بندی که بنیاد “هریتج” انجام داده است، “هنگ کنگ” از نظر اقتصاد بازار آزاد بیست مرتبه (تا 2013) به عنوان آزادترین اقتصاد جهان معرفی شد.

اقتصاد بازار آزاد، نظام اقتصادی است که در آن تولید و توزیع کالاها و خدمات با سازوکارهای آزاد و نه با برنامه‌های دولتی و همچنین با قیمت‌گذاری آزاد مبتنی بر عرضه و تقاضا، انجام می‌گیرد.در این اقتصاد، تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان درباره آنچه که تولید یا خریداری می‌کنند، خود تصمیم می‌گیرند.

هنگ کنگ با توجه به موقعیت ویژه راهبردی آن، حاکم بودن اصول اقتصاد آزاد، بازاریابی قوی، فروش و پخش کارآمد کالا و خدمات اکنون نقش مرکز مالی آسیا و مرکز بازرگانی جهان را ایفا می‌کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  +  1  =