تجارتی مرتبط و وفق‌پذیر برای پرداخت‌ها

بازار پوشیدنی های هوشمند در آستانه تحولی جدید است

در بازارهای دستگاه‌های پوشیدنیِ سراسر جهان -یا پوشیدنی های هوشمند- به زودی شاهد استمرار روند رو به رشد و افزایش سرعت آن خواهیم بود، چرا که نسل دوم و سوم این ابزارها وارد بازار شده و پتانسیل ایجاد تحولات بیشتر را نیز دارا هستند.

پایگاه خبری بانکداری الکترونیک – منیره نظامیوند – این دستگاه‌های جدید بر مبنای سخت افزارها و نرم‌افزارهای پیشین خود ساخته شده است، در حالیکه بسیاری از کاستی‌ها و ایرادهای نمونه‌های قبلی را نداشته و نگرانی‌هایی که برای بخش اعظم مشتریان امروزی در اولویت است را برطرف خواهد کرد.

در همین راستا نظرسنجی‌هایی برگزار شده که نتایج آن در نوع خود جالب توجه است. در خصوص گزارش پرداخت‌های دیجیتال، نوع جواب‌های پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی درباره دستگاه‌های پوشیدنی، تاثیری حائز اهمیت بر بازار این قبیل محصولات خواهد داشت.

رقم بالایی در حدود 53 درصد از پاسخ‌دهندگان اذعان داشته‌اند که به باور آنها این امر می بایست بین سال‌های 2016 تا 2018 میلادی در شمال امریکا رخ بدهد، در حالی که این آمار و ارقام در اروپا و آسیا به ترتیب 34 درصد و 56 درصد اعلام شده است.
 

بررسی یافته‌های بدست آمده نشان می‌دهد که این آمارها ارتباط بسیار نزدیک و مستقیمی با داده‌های منتشر شده از سوی شرکت اینترنشنال دیتا (IDC) تحت عنوان فصلنامه جامع جهانی دستگاه‌های ردیاب پوشیدنی دارد که در آن پیش بینی شده بازار دستگاه‌های پوشیدنی در سراسر جهان که با سرعتی بالا در حال پیشروی است به زودی آمار جالبی را از خود برجای خواهد گذاشت تا جایی که احتمال می‌رود تا پایان سال جاری میلادی، موفق به رسیدن به مرز 111 میلیون و 100 هزار واحد حمل شده (از طریق دریایی) بشود که این رقم از رشد حدود 38 درصدی نسبت به سطح 80 میلیون واحد مورد انتظار در سال 2015 میلادی حکایت دارد. همچنین انتظار می رود در سال 2019 میلادی که سال پایانی در این پیش بینی در نظر گرفته شده، کل محموله‌های حمل شده دریایی به مرز 214 میلیون و 600 هزار واحد دست خواهد یافت که در نوع خود دستاوردی پُر ارزش است.

برندهای رسانه‌های اجتماعی در حال حاضر به دنبال دستیابی به راهکاریی برای کسب درآمد از کاربران خود و اطلاعات آنها هستند درصددند که این کار را از طریق راه‌اندازی یک بازار شبکه‌های اجتماعی برای خریداران و فروشندگان به انجام برسانند. بر اساس آمارهای موجود پایگاه استاتیستسا (Statista)، به‌طور متوسط حدود 28 درصد از مدت زمان آنلاین بودن افراد صرف رسانه‌های اجتماعی می‌شود.

بررسی یک نظرسنجی اخیر انجام شده توسط سایت Stop Procrastinating، یک وب‌سایت خلاق و فعال در زمینه بهره‌وری، نشان می‌دهد که حدود 15 درصد از کاربران فیس بوک مورد بررسی حتی در حالی که در حمام بوده و یا در حال رانندگی هستند نیز دست از اینترنت و این شبکه اجتماعی فراگیر بر نمی دارند. همچنین در حدود 30 درصد از کاربران در حالی که در حمام یا سینما هستند نیز ترجیح را بر استفاده از این شبکه‌ها گذاشته‌اند. در همین حال حدود 45 درصد آنها بهانه‌ای را برای ترک مناسبت‌های اجتماعی در دنیای واقعی اطراف خود تراشیده‌اند تا بتواند فرصتی برای استفاده از این نوع شبکه‌های اجتماعی داشته باشند.

هنگامی که از پاسخ‌دهندگان درخصوص نظراتشان درباره میزان تاثیر تجارت شبکه‌های اجتماعی بر صنعت پرداخت سوال شد، بیش از 87 درصد از افراد تحت بررسی در این نظرسنجی به‌طور کلی اعتقاد داشته‌اند که این نوع تجارت اثری بسیار زیاد و حدودا بیش از 21 درصد را بر صنعت پرداخت برجای خواهد گذاشت که در نوع خود درخور توجه است.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بررسی نتایج بدست آمده از شمال امریکا، به وضوح نشان می‌دهد که حدود 63 درصد از پاسخ‌دهندگان بر این باور بوده‌اند که مبحث تجارت شبکه‌های اجتماعی و دستگاه‌های پوشیدنی، به زودی به یک جریان اصلی تبدیل خواهد شد. این درحالی است که همین پاسخ‌دهندگان عمدتا در مورد چشم‌انداز این نوع تجارت با توجه به استفاده جریان اصلی در زمینه صنعت پرداخت که در حقیقت دو بخش تجارت شبکه‌های اجتماعی و ابزارهای پوشیدنی در اروپا بنیانگذاز و حامی آن خواهند بود، نگران بوده‌اند. همچنین در آسیا نیز نزدیک به 81 درصد از پاسخ‌دهندگان قاطعانه باور داشته‌اند که تجارت شبکه اجتماعی و دستگاه‌های پوشیدنی به یک جریان اصلی جهانی تبدیل خواهد شد.

با توجه به اخبار منتشر شده در خصوص تجارت شبکه‌های اجتماعی، در دهه گذشته رسانه‌های اجتماعی که از دانشگاه‌های شروع شد، بزودی به یک پایگاه اصلی شامل میلیاردها کاربر مبدل خواهد شد. براساس آمارهای موجود در پایگاه استاتیستا، تعداد کاربران فیسبوک از زمان راه‌اندازی آن در سال 2004 میلادی تاکنون به حدود یک میلیارد و 550 میلیون رسیده است که حقیقتا رقم بالایی است. همچنین طبق گزارش‌های رسمی، تعداد کاربران توییتر و اینستاگرام به ترتیب بیش از 316 میلیون و نیز 300 میلیون اعلام شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

40  ⁄  10  =