بیمه گران بریتانیای موظف به پرداخت ادعاهای جعلی شدند

داداگاه عالی در بریتانیا طی حکمی اعلام کرد

داداگاه عالی در بریتانیا طی حکمی اعلام کرد که شرکت های بیمه در این کشور باید تمامی خسارت ادعاهای ارائه شده را پرداخت کنند، حتی اگر مدارک کافی جهت اثبات درستی این ادعاها وجود ندارند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از  بیزینس اینشورنس، دادگاه عالی بریتانیا دستور داد بیمه گران فعال در این کشور باید تمامی خسارت های مالی ادعاهای مطرح شده را پرداخت کنند، حتی اگر بیانیه اشتباه پشت این ادعاها وجود داشته باشد.

در گزارش انجمن بیمه گران بریتانیا که در گذشته منتشر شده، آمده بود تقلب در بیمه اتومبیل به اولین نگرانی در این صنعت تبدیل شده است و هر روز تقریبا 500 نفر برای دریافت خسارت، در پرونده های خود دروغ می نویسند. طبق این گزارش، در سال 2013 میلادی، در هر هفته شرکت های بیمه سه هزار و 500 پرونده جعلی دریافت کرده اند. این پرونده ها عموما با اطلاعات نادرست، باز و تکمیل شده اند و فرآیند تایید آنان کار بسیار دشواری را طلب می کند.

همچنین در زمان خرید بیمه نامه ها اطلاعات مهم برای تعیین قیمت اصلی حق بیمه ارائه نمی شود چرا که در صورت ارائه اطلاعات جامع و دقیق، میزان حق بیمه با افزایش چشمگیری مواجه می شود
.
این در حالی است که دستور دادگاه عالی این کشور خلاف حکم های است که دادگاه های عادی صادر می کنند. در این گزارش آمده است که طبق قانون بیمه 2015 در این کشور که از ماه آینده میلادی اجرایی می شود،‌ شرکت های بیمه موظف به پرداخت ادعاهای جعلی نیستند و پرداخت چنین خسارت های مشمول داشتن سه شرط است.

شرکت های بیمه می توانند چنین پرونده های را برای رسیدگی و تایید صحت آن به دادگاه های عالی بفرستند.
در سال گذشته بیمه گران در بریتانیا حدود 118 هزار و 500 ادعای خسارت دریافت کرده اند که یا دروغ بودند و یا در مقیاس آنان اغراق شده بود. این در حالی است که میزان ارائه خسارت های دروغین در بخش بیمه اموال در قیاس با سال 2012 که به رقم 137 میلیون پوند رسیده بود،‌ کاهش یافته است.
ریسک نیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

49  ⁄  49  =