تلاش برای ساخت ربات‌های صخره‌نورد/ رباتی که تعادلش را روی یک پا حفظ می‌کند

شرکت Boston Dymanics ربات‌های انسان نمای متنوعی را در سال های اخیر تولید کرده که یکی از آنها موسوم به اطلس می توانست با حفظ تعادل از میان چوب ها بدود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از پی سی مگ، نمونه ارتقا یافته این ربات که به تازگی از آن رونمایی شده، عملا قادر به انجام حرکات ژیمناستیک است. به عنوان مثال ربات یاد شده می تواند با یک پا بر روی یک تکه چوب با ضخامت تنها دو سانتیمتر بایستد، بدون آنکه به زمین بیفتد.

Boston Dynamics برای ساخت این ربات از الگوریتم جدیدی برای کنترل ربات اطلس استفاده کرده و می گوید لرزش ربات در این وضعیت که گاهی اوقات اتفاق می افتد ناشی از عملکرد حسگرهای آن است که باید ارتقا یابد.

البته هنوز هم امکان برهم خوردن تعادل این ربات در زمان ایستادن بر روی یک پا در سطحی کوچک و ناهموار وجود دارد و ویدئویی که ربات یادشده را در این حالت نشان می دهد مربوط به فیلم برداری در یکی از مواردی است که ربات توانسته تعادلش را حفظ کند. همچنین ربات اطلس هنوز نمی تواند برای مدتی طولانی بر روی یک پا تعادلش را حفظ کند.

هدف نهایی شرکت سازنده ساخت ربات هایی است که بتوانند از صخره ها بالا بروند و در شرایط ناهموار محیطی بدون بر هم خوردن تعادل به پیشروی خود ادامه دهند. اما هنوز مشخص نیست تحقق این هدف چه مدت زمان می برد.
منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×  1  =