تقويت دلار، ترمز طلا را كشيد

پس از تقويت نرخ دلار امريكا كه ناشي از رشد فراتر از انتظار اقتصاد ايالات متحده بود، نرخ طلا در بازار جهاني و ايران با كاهش قيمت مواجه شد و پيش‌بيني مي‌شود تداوم رشد اقتصادي در امريكا، روزهاي آينده را هم به روزهاي كاهش قيمت طلا تبديل كند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، روز گذشته، سه‌شنبه‌، هر قطعه سكه تمام بهارآزادي طرح جديد، با كاهش قيمت پنج‌هزار و ٨٠٠ توماني، يك ميليون و ١١٠ هزار و ٢٠٠ تومان ارزش‌گذاري شد. هر سكه تمام بهارآزادي طرح قديم هم در حالي با نرخ يك ميليون و ١١٢ هزار تومان خريد و فروش شد كه اين مهم حاكي از كاهش قيمت دو هزار توماني آن نسبت به روز دوشنبه است. نيم سكه و ربع سكه به ترتيب ٥٦٤ هزار تومان و ٢٩٣ هزار تومان دست به دست شد كه براين اساس هر دو آنها هزار تومان ارزان‌تر شدند. سكه يك گرمي نيز ١٨٥ هزار تومان به بازار عرضه شد.

در بازار جهاني، نرخ اونس طلا هزار و ٣٠٩ دلار تعيين شد. در پی تقویت دلار پس از آمار اقتصادی فراتر از انتظار امریکا،‌ در معاملات روز سه‌شنبه، قیمت طلا به پایین‌ترین سطح دو هفته‌ای خود رسید.  به گزارش اقتصادنیوز هر اونس طلا در معاملات ديروز با افتی ١/٠درصدی یک‌هزار و ٣١٠ دلار و ٨٠ سنت معامله شد. در ماه سپتامبر، کارخانه‌های امریکایی فعالیت خود را به شدت افزایش داده‌اند. شاخص دلار که این واحد پولی را در برابر سبد ارزهای دیگر مورد سنجش قرار می‌دهد، با رشدی ٢/٠ درصدی به ٩٠٣/٩٥ واحد رسید.

منبع:اعتماد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

16  +    =  21