اتصال به نظام پرداخت بین‌المللی زمانبر است

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی :

برای محقق‌شدن اتصال به نظام پرداخت بین‌المللی فناوری، سخت‌افزار و نرم‌افزار کار جزو ساده‌ترین قسمت‌های آن است و مشکلات کمی دارد، اما جنبه‌های حقوقی، رگولاتوری و غیرفناوری در رابطه با انطباق با استانداردها دارای پیچیدگی‌های خاصی‌ست که حل آن‌ها زمان‌بر است اما ان‌شاءالله مرتفع خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،علی کرمانشاه؛ معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در حاشیه ششمین همایش بانکداری الکترونیک و نظامهای پرداخت گفت: در رابطه با بانکداری الکترونیک تقسیم‌بندی‌های متفاوت با انواع مختلف انجام دهیم، اما   به طور ساده بیان کنیم می‌توان بانکداری الکترونیک را دو بخش 1 ـ بخش نظام‌های پرداخت؛ 2ـ سامانه‌های مکانیزه و یکپارچه‌ی سازمان‌های اطلاعاتی تقسیم کرد.

وی با بیان اینکه  در هر دو مورد شرایط تحریم در سال‌های اخیر فرصتی فراهم آورده تا توان داخلی خوبی در کلاس جهانی شکل بگیرد و ما بتوانیم عنوان بهترین نظام پرداخت منطقه را بین بسیاری از کشورهای دنیا به‌دست بیاوریم. افزود:  همچنین توان طراحی و پیاده‌سازی سامانه‌های بزرگ یکپارچه‌ی بین چندین سازمان را توسط متخصصین متبحرمان دارا هستیم.
وی با اشاره به مسیرهای توسعه‌ی سامانه‌ها تصریح کرد: نظام پرداخت و سامانه‌های اطلاع‌رسانی قابل توسعه هستند و با این توسعه می‌توانند از جهت یکپارچه‌سازی و هدفمندشدن، به اهداف بانک مرکزی اعم از شفافیت، نظارت مؤثر، کمک به تصمیم‌گیری‌ها و… کمک کند،

علی کرمانشاه خاطرنشان کرد:  در زمینه‌ی پرداخت ما از نظام پرداخت بین‌المللی جدا بوده‌ایم، اما بانک مرکزی برنامه‌ای جهت توسعه‌ی نظام پرداخت مبتنی بر کارت که اکنون در کشور به طور وسیعی توسعه پیدا کرده دارد که از این طریق بتوانیم سامانه‌ها و نظام‌های پرداخت بین‌المللی را در اختیار بگیریم تا هموطنان عزیزمان در مسافرت به کشورهای دیگر و همچنین توریسم و مسافران خارجی در داخل ایران بتوانند به راحتی از کارت‌هایشان استفاده کنند.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی  افزود:برای محقق‌شدن این موضوع تکنولوژی، سخت‌افزار و نرم‌افزار کار جزو ساده‌ترین قسمت‌های آن است و مشکلات کمی دارد، اما جنبه‌های حقوقی، Regulatory و غیرفنی در رابطه با انطباق بر استانداردها دارای پیچیدگی‌های خاصی‌ست که حل آن‌ها زمان‌بر است اما ان‌شاءالله مرتفع خواهند شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

66  +    =  76