زندانیان اوهایو از زباله‌های الکتریکی رایانه شخصی ساخته و آنلاین شدند!

زندانیان اوهایو در آمریکا موفق به ساختن رایانه شخصی از زباله‌های الکتریکی شدند. آن‌ها با مخفی کردن رایانه‌های خود در سقف، به‌طور پنهانی از طریق شبکه زندان به اینترنت وصل شدند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، گزارش این اتفاق بعد از یک سال تحقیق، روز سه‌شنبه، در ۵۰ صفحه، توسط بازرسی کل دفتر اوهایو منتشر شد. در این گزارش آمده است دو تن از زندانیان فلوریدا و اوهایو که در یک ورکشاپ شرکت کرده بودند، با سرقت زباله‌های الکتریکی، دو سیستم تهیه‌کرده و آن‌ها را در سقف اتاق آموزشی پنهان کردند. درواقع آن‌ها با این دو سیستم از طریق شبکه دپارتمان اصلاح و تربیت اوهایو (ODRC)  به اینترنت وصل شدند.

جای تعجب نیست که افراد مذکور بعد از اتصال به اینترنت از مهارت خود برای شکستن قانون استفاده می‌کردند. آن‌ها از این طریق به سوابق زندانی‌های دیگر دسترسی یافته و مدرک جعلی برای تردد زندانیان در مناطق محافظت شده ساخته‌اند.

همچنین این افراد به وب‌سایت‌های غیرقانونی تولید مواد مخدر، مواد منفجره و سلاح‌های مختلف دسترسی یافتند. در کنار همه این موارد این دو زندانی، با درخواست کارت‌های اعتباری با نام افراد دیگر دست به یک کلاه‌برداری مالیاتی برنامه ریزی شده زدند.

در ادامه گزارش آمده است محققان فارنزیک مواردی از قبیل گواهینامه‌های خود امضا، حساب‌های کاربری Pidgin، سایت‌های Tor، نرم افزار و ویدیوهای مختلفی را نیز پیدا کردند.

گفتنی است این اتفاق بعد از هشدار یکی از کارمندان فناوری زندان کشف شد. وی متوجه شده بود که سطح فعالیت‌های اینترنتی در روزها و ساعات غیر کاری کارمندان افزایش یافته است. نهایتاً ۵ زندانی متهم به این جرم از یکدیگر جدا شده و به مراکز دیگر منتقل شدند.

 به گفته مقامات زندان، به طور حتم یک بار دیگر این گزارش  برای جلوگیری از وقوع حوادث مشابه بررسی خواهد شد.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  44  =  49