خطوط ال سی ایران و آلمان کاملا باز است

نماینده هرمس در همایش تجاری بانکی ایران و اروپا بیان کرد:

به گفته رئیس بخش موسسات مالی هرمس، روابط بانکی ایران و آلمان در حال افزایش است و به زودی تامین مالی پروژه های بزرگ ایران با سرمایه گذاری بانک های آلمان قابل انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، صبح امروز در چهارمین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا، ژانر فیلیپ اپکینگ، رییس بخش تعهدات مالی موسسه هرمس آلمان گفت: هم اکنون اقدامات زیادی با کمک دولت آلمان برای توسعه صادرات به ایران انجام شده است. در. سال ۲۰۱۶ بالغ بر ۲۰ میلیارد دلار به ایران آوردیم. البته این ارقام هنوز به حد ایده آل نرسیده است، زیرا ایران همیشه برای صنایع آلمان، مشتری مهمی بوده است. البته اکنون به رشد ۲۵ درصدی در روابط تجاری ۲ کشور رسیده ایم.

او افزود: پیش از تحریم های ایران، در سال ۲۰۰۴، حجم تجارت ایران و آسمان بالغ بر ۲۰۳ میلیارد دلار بود و در آن‌زمان، ایران نقش دومین کشور هدف صادراتی آلمان را داشت. به همین علت، تجارت با ایران برای آلمان بسیار مهم است.  اکنون نیز سیاست گذاری ها مبنی بر این است که سقفی برای تبادلات بانکی ایران و آلمان وجود ندارد.
فیلیپ اپکینگ خاطر نشان کرد: تجربه نشان داده است که در این مسیر باید صبر و حوصله داشته باشیم که به پیشرفت های بزرگتری نسبت به گذشته دست پیدا کنیم. در واقع بهتر است از معاملات کوچک شروع کنیم تا به مرور زمان راه معاملات بزرگ هم باز شود.

نماینده هرمس کفت: اکنون خطوط ال سی ایران و آلمان باز است و با بانکهایی از جمله بانک صنعت و معدن، بانک خاورمیانه و بسیاری از بانک های ایران، تبادلات بانکی داریم. بنابراین به نظر می رسد که در آینده نزدیک، راه برای بهبود شرایط تامین مالی پروژه های بزرگ در ایران نیز انجام شود.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

30  ⁄  6  =