«همه بانک داریم» در گفتگوی اختصاصی با مدیرعامل بانک ملی/ ۸ پرونده و ۴ میزگرد

انتشار 21مین شماره از ماهنامه بانکداری آینده منتشر شد:

بیست و یکمین شماره ماهنامه بانکداری آینده با تمرکز بر بررسی جدیدترین فناوری‌ها و اقدامات روز دنیا در حوزه بانک و بانکداری و بررسی وضعیت این نظام در داخل کشور منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،

 بیست و یکمین شماره ماهنامه بانکداری آینده با تمرکز بر نظرات افراد صاحب‌نظر و فعالان حوزه بانکی در حوزه‌ها و بخش‌های مرتبط با بانک، بورس، پرداخت، فناوری و دیگر موضوعات منتشر شد. این شماره از ماهنامه شامل 8 فصل و یا پرونده تحت عنوان «اقتصاد»، «بانکداری»، «پرداخت» ،«فناوری»، «داده‌های بزرگ»، «بانک ملت» ، «بازارهای مالی» و در نهایت «واسپاری» است که در هر بخش نیز چندین گزارش مرتبط با محور اصلی آن آورده شده است.

پرونده 1 : جنگ و صلح در چذب سرمایه های خارجی
جنگ و صلح سرمایه‌گذاری خارجی در ایران و جهان محور اصلی در پرونده اول است که بر اساس آن به بررسی نقش بانک‌ها در جذب سرمایه‌های خارجی پرداخته شده و از تاثیر روند این سرمایه‌گذاری‌ها براصلاح عملکرد اقتصادی و بهبود وضعیت بانک‌ها سخن گفته شده است.

 توجه به نظرات برخی از کارشناسان اروپایی در این حوزه در بخش اول پرونده تحت عنوان «استارت آپ‌های کند»، چالش‌های جذب سرمایه‌گذاری با محوریت فناوری‌های روز دنیا تحت عنوان «فرصت‌های آماده»، تحلیل و مروری بر سرمایه‌گذاری‌های خارجی کشور تحت عنوان«زیرصفر» به همراه روند سرمایه‌گذاری خارجی در جهان تحت عنوان «پرریسک‌ترین‌ها» از بخش‌های مختلف مربوط به این پرونده است. بررسی روند توسعه اقتصادی کشورهایی مانند ترکیه و مکزیک نیز به‌عنوان فصل ختام بخش اول هستند.

پرونده 2: بهار-پاییز و گذار به بانکهای کم شعبه
بهار-پاییز در پرونده دوم تحت عنوان بانکداری، بررسی تلاش‌های انجام گرفته برای تغییر سیستم بانکداری از قدیمی و سنتی به جدید در اولویت قرار گرفته و تلاش شده تا حد امکان به بررسی مسائل و مشکلات موجود در بانک‌ها اشاره و برای رفع آنها پیشنهاداتی نیز ارائه شود. در این رابطه از نظرات مدیرعامل بانک ملی در رابطه با تحولات حوزه بانکداری و در بخشی تحت عنوان«همه بانک داریم» استفاده شده است. بخش مربوط به نقش شعب در بانکداری روزمره نیز تحت عنوان «بسته و باز» با تمرکز برتجارب مشتریان بانکی به نگارش درآمده است.

بررسی خطرات مربوط به مواجه شدن با بحران وام زیرآب و تبعات آن بر بازار مسکن نیز به عنوان آخرین بخش این پرونده مورد بررسی قرار گرفته است. آمارمربوط به این پرونده نیزدر بخشی تحت عنوان «فصل بهینگی» مربوط به تعداد شعب بانکی در کشور و سایر مناطق جهان است که در آن به بهره‌وری‌ها و امکاناتی که در این زمینه مورد استفاده قرار گرفته، پرداخته شده است.

پرونده 3: شاپرک متولد می‌شود
 شاپرک متولد می‌شود پرونده سوم در میزگردی با تاکید بر نقش شاپرک در خدمات پرداخت عملکرد این سامانه را مورد توجه قرار داده است و در ادامه نیز تکنولوژی‌های موبایلی تاثیرگزار بر روند پرداخت الکترونیک را در مطلبی تحت عنوان «هر موبایل به وسعت یک بانک را مورد بررسی قرار داده است. موانع توسعه پرداخت در کشورهای جهان سوم، آخرین موضوعی است که در پرونده سوم مورد توجه قرار گرفته است.

پرونده 4: فاتحان آینده در اکنون و فینتک ها
فاتحان آینده پرونده چهارم با محوریت و تمرکز بر فناوری به بررسی فینتک‌ها پرداخته و در این راستا در ابتدای بحث از کاهش نقش بانک‌ها در ارتقای عملکرد فینتک‌ها تحت عنوان «خط قرمز فعالیت فینتک‌ها» صحبت کرده و در ادامه از پنج حوزه جذاب سرمایه‌گذاری فینتکی، تحت عنوان«این چینی‌ها و بیمه‌ای ها» سخن گفته شده است. وضعیت سرمایه‌گذاری فینتکی در جهان و هوش مصنوعی به عنوان برگ برنده فینتیک‌ها دو بخش دیگری است که در این فصل به آن پرداخته شده است. در پایان این بخش نیز به موانع موجود بر سر فعالیت فینتک‌ها و استارت‌آپ‌ها اشاره شده است.

پرونده 5: مصائب تصمیم درست  و مزیت‌های بانکداری شناختی
مصائب تصمیم درست داده‌های بزرگ به عنوان محور اصلی پنجمین پرونده ماهنامه بانکداری آینده است. در این بخش مزیت‌های بانکداری شناختی برای ساختن آینده بهتر نظام بانکی مورد توجه قرار گرفته است و در این رابطه نیز در ابتدا میزگردی حول همین محور ارائه شده و در یادداشت دیگری از آن تحت عنوان پدیده نو در صنعت بانکداری یاد شده و ابعاد مختلف آن مورد توجه قرار گرفته است. «بانکداری نامطمئن» و نقش رایانش شناختی در شرکت‌های امروزی از مباحث دیگری است که در این پرونده مورد توجه قرار گرفته و در نهایت نیز در این فصل به بازتعریف نظام بانکی و بانکداری در حوزه بانکداری شناختی اشاره شده است.

پرونده 6: کیفت را به خدا بسپار و کیف های الکترونیک
کیفت را خانه بگذار در ششمین پرونده، خدمات بانک ملت در زمینه ارائه کیف‌های پول دیجیتال مورد توجه قرار گرفته است. به همین منظور در بخشی از این پرونده برای بررسی بیشتر وضعیت کیف پول به گفتگو و بررسی نظرات معاون مشتریان به‌پرداخت ملت،  پرداخته شده است. افزایش میزان پرداخت‌های موبایلی در آمریکا به همراه تغییرات به وجود آمده در روند کیف‌پول های الکترونیکی از دیگر مباحث و موضوعات مورد توجه در این بخش است.

پرونده 7: سقوط سخت و قیمت سهام بانکها
 سقوط سخت پرونده هفتم این شماره از ماهنامه به بررسی وضعیت بازارهای مالی اختصاص دارد. «گام‌های ژله‌ای» عنوانی است که برای بررسی سهام گروه بانک در تالار شیشه‌ای انتخاب شده است. در ادامه این پرونده از ماهنامه گزارشی راجع به عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری بانک‌ها ارائه شده است و در یادداشتی تحت عنوان «کژراهه قیمت» متوسط حجم و ارزش معاملات بانک‌های دولتی و خصوصی در بورس اوراق بهادار مورد توجه قرار گرفته است. بررسی ارزش سهام شرکت‌های انفورماتیک در بازار بورس به همراه اشاره به سهم پایین آنها در بازار از دیگر مباحث مورد توجه این بخش است.

پرونده 8: عصر یخبندان برای لیزینگها
 عصر یخبندان بررسی عملکرد شرکت‌های لیزینگ محور اصلی پرونده آخر ماهنامه بانکداری آینده است. در بخش اول این پرونده لیزینگ صنعت حمل و نقل در مطلبی تحت عنوان «جوان سازی ناوگان حمل و نقل» مورد بررسی قرار گرفته و سپس در گفتگویی با یکی از مدیران این حوزه اهمیت تعیین ردیف بودجه‌ای برای شرکت‌های لیزینگ مورد توجه قرار گرفته است. «توان بی‌همتای بلاکچین‌ها» عنوان آخر گزارش انتخاب شده برای این فصل است که در آن اعتبارسنجی در لیزینگ و نقش فناوری‌های نوین مورد ارزیابی قرار گرفته است.

حامیان این شماره
 شرکت توسن تکنون، شرکت ایران کیش، بانک ملت، شرکت داده پردازی سیمیاگران،شرکت تجارت الکترونیک پارسیان ،شرکت الکترونیک  پارسیان کیش، شرکت لیزینگ دی و بیمه سرمد حامیان این شماره را تشکیل می دهند.
گفتنی است 21‌مین شماره ماهنامه بانکداری آینده شامل 188 صفحه و با قیمت 20 هزار تومان است. علاقه‌مندان می‌توانند از طریق تلفن امور مشترکین 88674743 اقدام به دریافت شماره اشتراک نموده و به تهیه آن مبادرت ورزند.
 انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  9