باج افزار چیست و چگونه همه چیز را به هم ریخت

اختصاصی

در روز 10 ماه ژوئن سال 2015، اف بی آی طی بیانیه ای رسمی اعلام کرد که باج افزارها در حال افزایش هستند. با تاکید بر نوع جدید باج افزار با نام کریپتو وال که فایل هیا کاربر را رمز گذاری می کند و بین 200 تا 500 دلار از طریق بیتکوین برای بازپس دهی آنها طلب می کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، امروزه صدها و هزاران کاربر وجود دارند که با روشن کردن سیستم کامپیوتری خود با تصویری مواجه می شوند که مجرمان سایبری برای باج خواهی از آنها طراحی کرده اند. اما این اتفاقات از کجا نشات می گیرد؟ بگذارید کمی به عقب برگردیم و ببینیم این اتفاقات از کجا شروع شد. بد افزارها تقریبا از ابتدای پیدایش اینترنت با ما همراه بوده اند و خلاصه آنها توسط برنامه نویس ها ولی با اهداف مخرب تولید می شوند.

یک دهه پیش، نمونه ای جدید و شوم از بدافزارها پدید آمدند، در سال 2005 هکرهای سایبری اولین نمونه باج افزار را تولید کردند که نام آن تروجان کرایسیس بود. تا سال 2012 باج افزارها به سرعت در اروپا و شمال آمریکا گسترش پیدا کردند. با ارسال اخطارهای قانونی جعلی، قربانی را برای اقدام تروریستی و رعایت نکردن حق کپی رایت مجبور به پرداخت 200 دلار می کردند. در سال 2013 کریپت لاکر تولید شد و مخاطرات یک شبه تقریبا چهار برابر شد.

در روز 10 ماه ژوئن سال 2015، اف بی آی طی بیانیه ای رسمی اعلام کرد که باج افزارها در حال افزایش هستند. با تاکید بر نوع جدید باج افزار با نام کریپتو وال که فایل هیا کاربر را رمز گذاری می کند و بین 200 تا 500 دلار از طریق بیتکوین برای بازپس دهی آنها طلب می کند. در سال 2016 بیش از 15 میلیون دلار از کاربران اخاذی شده است. هر زمان که یک قربانی باج پرداخت می کند، سازندگان بد افزار بخشی از این پول را دوباره صرف سرمایه گذاری مجدد و توسعه باج افزار خود می کنند.

پایان پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

96  ⁄  12  =