حذف مدارک کاغذی در ارائه خدمات به مشتریان بانکی

درگفتگو با خبرنگار پایگاه خبری بانکداری الکترونیک عنوان شد :

درحال حاضر بانک قرض الحسنه رسالت به طور کامل به سیستم core banking مجهز شده است و در کنار آن سامانه های دیگری مانند سامانه همیاری قرض الحسنه و اعتبارسنجی را نیز برای خدمات الکترونیکی بهتر راه‌اندازی کرده‌ایم.

محمد حسین حسین زاده مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  در ارتباط با خدمات الکترونیکی این بانک در آینده بیان کرد: سامانه بانکداری اجتماعی بانک رسالت به عنوان سامانه اصلی این بانک قصد دارد تا با ارایه خدماتی که به مشتریان بانکی خود ارایه می‌دهد، مشتریان را از مراجعه به شعب خود بی نیاز کند و از این طریق در آینده حتی قصد حذف مدارک تدریجی کاغذی را در شعب خود دارد.  
حسین زاده در ادامه و در ارتباط با اقدامات این بانک در حوزه خدمات الکترونیکی گفت: درحال حاضر بانک قرض الحسنه رسالت به طور کامل به سیستم core banking مجهز شده است و در کنار آن سامانه های دیگری مانند سامانه همیاری قرض الحسنه و اعتبارسنجی را نیز برای خدمات الکترونیکی بهتر راه‌اندازی کرده‌ایم.
 وی در ادامه افزود: در کنار این اقدامات ، اقدامات دیگری نیز وجود دارد که در جهت کاهش خدمات حضوری خود و افزایش میزان خدمات الکترونکی برداشته ایم و هدف ما این است که به سمتی حرکت کنیم که کمترین تعداد فیزیکی شعبه و در عین حال بیشترین تعداد مشتریان بانکی را داشته باشیم و در حال حاضر با اقداماتی که انجام داده ایم حوزه بانکداری الکترونیک ما در تراکنش های شتابی تنها با چهار سال فعالیت در بین 36 بانک و موسسه مجاز رتبه یازدهم را کسب کرده است و این جایگاه برای ما قابل توجه است.  

وی در پاسخ به برنامه های بانک رسالت در ارتباط با افزایش و یا کاهش تعداد شعب بانکی رسالت اینچنین گفت: در مقایسه با سایر بانک های دیگر تعداد شعب بانکی ما در حد قابل قبولی است و نسبت شعب ما نسبت به بانک های دگیر بسیار کم است.  در حال حاضر ما تنها 280 شعبه بانکی داریم که این تعداد زیاد نبوده با این حال ما به دنبال کاهش شعب بانکی خود هستیم تا به صورت یک بانک تماما الکترونیک به مشتریان خود معرفی شویم و از طریق همین کانال های دیجیتال شعب خود را کاهش دهیم.

حسین زاده در پایان از برنامه های قرض الحسنه رسالت اینطور گفت: ما با همکاری پژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه صنعتی شریف و انجمن حامیان فرهنگ قرض الحسنه و کارافرینی اجتماعی بر روی الگوی کارآفرینی اجتماعی رسالت کار می کنیم. این الگو توسعه دهنده کسب و کارهای خرد در شهرها و روستا هاست به صورتی که توسعه محلی پایدار ایجاد کند و ما در واقع بتوانیم در این حوزه روند تسهیل گری ایجاد کنیم، ضمن اینکه این اقدام را از کرمان شروع کردیم و در آینده به استان های دیگر نیز توسعه می دهیم.
انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  2