بیست و ششمین شماره ماهنامه بانکداری آینده منتشر شد

بیست و ششمین شماره بانکداری آینده شامل 7 پرونده با نگاه به زوایایی مختلف بانکداری روز، در آبان ماه سال جاری منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بیست و ششمین شماره ماهنامه بانکداری آینده شامل 7پرونده  و سرمقاله  سر دبیر با نگاه به زوایای مختلف بانکداری روز، در آبان ماه سال جاری منتشر شد. همچنین در این شماره از ماهنامه نیز با توجه به هدف اصلی ماهنامه بانکداری آینده  موضوعات مرتبط با بانکداری روز از جمله ، اقتصاد کلان، کسب و کار، فناوری بانکی و پرداخت مورد بررسی قرار گرفت .

اقتصاد کلان
پرونده ای درباره اقتصاد کلان شامل 5 مطلب منتشر شده است . گفت و گوی ماهنامه بانکداری  با  دکتر حمید زمانزاده عضو هیات علمی پژوهشکده پولی و بانکی، دکتر احمد عزیزی و سید کمال سید علی از پیشکسوتان صنعت بانکداری در خصوص تک نرخی شدن ارز از جمله مطالب این پرونده است. همچنین این گفت و گو با عنوان زیر پوست ارز دو نرخی نگاشته شده است.
مطالب دیگر این پرونده تحت عنوان نسخه مجهول دلار، گلوگاه سخت، دو گانه های همسو، روایت بانک جهانی از نظام تک نرخی  و خطرات خطو دیگر منتشر شده است.

کسب و کار
کسب ناکار عنوان این فصل است که به بررسی نتایج گزارش بانک جهانی از رتبه کشورها از جمله، ایران دراین حوزه پرداخته است.  گفت و گو با  دکترحمیدرضا برادران شرکا رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور،  درباره برون رفت از روکود اقتصادی بخشی از این پرونده است. در این گفت و گو با تحلیل شرایط فعلی به برآیندی از فردای اقتصادی داشته اند.
 مطالب دیگر با عناوین تولد اسب تروا، بازار مبهم مسکن، افزایش تقاضا برای خودرو و فرصت های گذار به سوخت پاک به تحریر در آمده است.

پرونده بانکداری کلان
این پرونده شامل  گفت و گوی خواندنی با دکتر محمد تقی وزیری، مشاور ارشد بانک جهانی و دیگر مطالب تحلیلی و آماری، داده های مهمی برای آینده بانکداری  جهانی ارایه داده است.
گفت و گو با مشاور ارشد بانک جهانی تحت عنوان مدلی برای خروج از بحران بانکی، منتشر شده و در این مطلب دکتر وزیری خرید مطالبات بانکی و فروش آنها در بازار بورس و غیره را به عنوان راهکاری برای مقابله با وضعیت ضعیف امروز بانک ها می داند.
همچنین در مطالب دیگر با عناوین شکست ناپذیر و حرکت خلاف جریان شعب بانکی در ایران، به بانکداری کلان پرداخته است.

پرونده فناوری بانکی 
مباحثی با عنوان، مسیر های توسعه خرده فروشی، صنعتی برای تمام فصول، روایت دیلوی از آنلاین فروشی و آخر الزمان خرده فروشی با موضوع فناوری بانکی منتشر شده است.
مسیر های توسعه خرده فروشی عنوان گفت و گو با نیما امیر شکاری صاحب نظر در حوزه بانکداری است.  او به اهمیت شبکه های اجتماعی در ارتقای صنعت خرده فروشی و بی توجهی کشور به ظرفیت های این حوزه اشاره کرده است.

پرونده پرداخت
آغاز این پرونده با عنوان پرداختی که نمی خندد به گفت و گو با عبدالحمید منصوری پایه گذار شرکت تجارت الکترونیک پارسیان و اصغر بابا پور از مجرب ترین فعالان شرکت تجارت الکترونیک پارسیان به عنوان مطلبی متفاوت به چشم می خورد. این دو فعال اقتصادی به بررسی ریشه های شاپرک پرداخته اند.

شاپرک، ستون سیستم پرداخت ایران، کسب و کر فراتر از سیاست، پیشرو در تجارت موبایلی، تیزپرواز در تجارت اینترنتی و فروشگاهی و اروپای بدون پول نقد و خیل مخالفان از دیگر مباحث تحلیلی و آماری این پرونده است.

پرونده بیگ دیتا
ارتباط هوش مصنوعی و داده حجیم ارتباطی بسیار نو پا محسوب می شود. این جمله در ابتدای گفت و گو با هادی ویسی، استاد دانشگاه تهران، کنجکاوی فعالان و علاقه مندان به بانکداری هوشمند را جلب می کند. در این گفت و گو با عنوان فصل هوشمندی اشیا به روند کلی فرآیند هوش مصنوعی در ارتباط با بیگ دیتا بررسی شده است.
مباحث دیگر با عنوان  هوش مصنوعی؛ حوزه پیشران بعدی دیجیتال و راهبردهای مبهم  در این پرونده به تحلیل های آماری و استراتژی لارم برای بیگ دیتا  پرداخته است.

پرونده بانک ملت
آخرین پرونده این ماهنامه به در آمد ها و هزینه  بانک ملت پرداخته است، چرا که هزینه های این بانک از در آمدهای این سازمان بیشتر شده است و این موضوع سود خالص این بانک را منفی کرده است.
نمره قبولی ملت، روی خط سود و بانک ها چگونه قوی شدند از دیگر مباحث این پرونده است.

حامیان بیست و ششمین شماره ماهنامه بانکداری آینده ، شرکت داده ورزی فرادیس البرز، شرکت توسن تکنو، بانک پارسیان، شرکت مبنا کارت آریا، بانک ملت، بانک ایران زمین، شرکت کارت اعتباری ایران کیش، بانک سپه، شرکت داده پردازی سیماگران، شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش و نرم افزار تاپ هستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  76  =  86