جنون خرید بیت کوین در ایران

گفتگو با افرادی که به موج خریداران پول مجازی پیوسته اند

روزبه هفته گذشته معادل پنج میلیون تومان بیت کوین خریده و بعد از 8 روز و در حالی که نرخ بیت کوین به 11 هزار و 700 دلار رسیده است، 500 هزار تومان به پول او افزوده شده است.

روزبه ادعا می کند که هفته گذشته معادل پنج میلیون تومان بیت کوین خریده و بعد از 8 روز و در حالی که نرخ بیت کوین به 11 هزار و 700 دلار رسیده است، 500 هزار تومان به پول او افزوده شده است.  22 سال دارد و فارغ التحصیل رشته کامپیوتر است.
به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، وی از علل گرایش و اعتماد خود به این پول مجازی چنین می گوید: « من از سال گذشته درباره بیت کوین صحبت هایی می شنیدم و پی گیر این پول مجازی شدم. طی تحقیقات اولیه متوجه شدم،  بیت کوین تعدادی کاربر دارد که اصطلاحا ماینر نامیده می شوند. آنها نرم افزار مرتبط را نصب می کنند و باید شبانه روز سیستم روشن باشد و تا حد ممکن به پیگیری حساب بپردازند. برخی از ماینرها این کار شبانه روزی را به دلیل مصرف برق بالا به صرفه نمی دانند. ماینرها از تعداد 21 میلیون واحد بیت کوین، 11 میلیون را استخراج کرده اند و این تعداد در حال خرید و فروش است. انگیزه من از خرید بیت کوین بیش از هر چیز سرمایه گذاری و کسب تجربه جدید است. همچنین هکرهایی که در ازای کارشان تمایل به دریافت بیت کوین داشتند، اطمینان من را به این ارز پرداختی جذب کرد».

روزبه  در ادامه از عوامل دیگری که در جلب اطمینان او برای خرید بیت کوین موثر بوده است ، توضیح می دهد: « وقتی که در دنیا افراد زیادی به این پول روی آروده اند و هر روز نرخ آن بالا می رود، نا خودآگاه احساس امنیت را به دست آوردم . سایت های معتبری به فروش بیت کوین می پردازند و البته "بلاک چین" معتبرترین آن ها است. در ایران برخی سایت ها و صرافی ها بیت کوین می فروشند. من زمانی که برای خرید بیت کوین با صرافی تماس گرفتم به من گفتند: «امیدوارم برای فروش بیت کوین با ما تماس گرفته باشید. همین جمله باعث رغبت بیش از پیش من به بیت کوین شد. هفته گذشته به ارزش پنج میلیون تومان بیت کوین خریدم و با گذشت 8 روز 500 هزار تومان به پولم افزوده شده است».
او در پایان تاکید می کند:« وجود 3 مرحله امنیتی برای ساخت کیف پول بیت کوین به شما نوید جلوگیری از هر گونه کلاه برداری را می دهد. بعد از خرید، ایمیلی شامل یک لینک به شما فرستاده می شود و با تایید آن وارد مرحله امنیتی دوم می شوید. در این مرحله باید 12 کلمه معمول را به درستی یادداشت کنید در مرحله سوم یکسری از آپی ها را بلاک می کنید. حفظ 12 کلمه بسیار مهم است، چرا که اگر از یادتان برود هرگز دستیابی به پولتان میسر نیست. همچنین باید جلوی نفوذ دیگران به کیف پول مجازی تان را بگیرید، یعنی هیچ کس به این 12 کلمه شما دسترسی نداشته باشد».
محمد 42 سال دارد و روزنامه نگار است . او نیر مانند روزبه با موج رو به فزونی بیت کوینی ها همسو شده است.  محمد یکی دیگر از خریداران بیت کوین به توصیف دقیق تولید هر بیت کوین می پردازد و اشاره می کند: « 21 میلیون بیت کوین می تواند استخراج شود که تاکنون فقط 11 بیت کوین استخراج شده است. اگر نمودار تولید بیت کوین را ببینیم سال اول تعداد بیت کوین بیشتری به دست آمده و سال بعد این تعداد کمتر شده است، چرا که هر بیت کوین الگوریتمی دارد و تولید هر بیت کوین جدید سخت تر از بیت کوین های قبل است. پایان تولید بیت کوین یعنی دستیابی به بیت کوین 21 سال ها طول می کشد و مثلا در سال 2050 ما می توانیم به آخرین بیت کوین دست یابیم. حال اینکه چه اتفاقی با تولید آخرین بیت کوین برای این پول مجازی می افتد چندان قابل پیش بینی نیست، اما حداقل طی زمانی که تا استخراج آخرین بیت کوین در پیش داریم می توانیم سرمایه مان را افزایش دهیم».
او در ادامه از انگیزه های خود برای خرید بیت کوین می گوید:« وقتی بیت کوین در کمتر از 6 ماه از 400 دلار به 11 هزار دلار رسیده است، قاعدتا  این انگیزه برای خرید بیت کوین کافی است. برخی پیش بینی ها حاکی از افزایش قیمت بیت کوین تا 70 هزار دلار بوده است. من در کشور ایران طی 10 سال اخیر هیچ سرمایه گذاری ای را با این میزان بازدهی تجربه نکردم و تجربه سرمایه گذاری ای در حوزه ای که هر کسی به این سرعت جرات اقدام به خرید این ارز جدید را ندارد، انگیزه های مهمی برای من بوده است. من فکر کردم امروزه ریال به پشتوانه بانک مرکزی خریداری می شود و بیت کوین هیچ صاحبی ندارد. قیمت این پول بر پایه بازار عرضه و تقاضا تغییر می کند، بنابراین پول من تحت نظر هیچ سازمانی نیست و من از این موضوع رضایت دارم. در هنگام خرید این پول از سایت های معتبر جهان و همچنین سایت های داخلی سه مرحله امنیتی را پشت سر می گذاریم که به نظرم ضامن خوبی برای حفظ دارایی فرد است». وی در پایان به چگونگی خرید بیت کوین اشاره می کند: « برای ثبت نام در سایت های معتبر جهان باید پولی به شخصی که در کشور های دیگر است، بدهیم ، اما در داخل هم بسیاری از کانال ها، سایت ها و صرافی ها به خرید و فروش بیت کوین مشغول هستند. بعد از خرید این پول یک رشته کدی به شما تعلق می گیرد که در واقع این همان بیت کوین شما است. هر سایت صرفا واسطه است و احتمال کلاهبرداری بسیار کم است».

خبرنگار: شهرزاد رویائی

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  10  =  1