بهره‌گیری فرودگاه بروکسل از بلاک چین برای رهگیری محموله‌های هوایی

فرودگاه بروکسل به تازگی نرم‌ افزاری را طراحی کرده که با استفاده از بلاک چین، امکان رهگیری حرکت انواع محموله‌ها از مبداء تا مقصد را فراهم می‌سازد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،  این نرم افزار در کنار پلتفرم بروکلاود (BRucloud) که یک سامانه ابری برای مدیریت فرودگاه بروکسل است مورد استفاده قرار خواهد گرفت. سامانه بروکلاود از سال ۲۰۱۶ مورد استفاده بوده است.

هدف فرودگاه بروکسل، اطمینان یافتن از این است که جریان حمل‌ونقل بار به شکلی دیجیتال و با استفاده از نرم‌ افزارهایی هماهنگ با پلتفرم بروکلاود صورت گیرد. فرودگاه بروکسب بیست و سومین فرودگاه پرتردد اروپا به شمار می‌رود و قصد دارد به استفاده از کاغذ در فرایندهای مربوط به واردات پایان دهد. افزایش شفافیت و نیز کارایی از دیگر اهداف این فرودگاه است.

این برنامه که «نرم افزار مدیریت حمل‌ونقل ۱/۰» (Freight Management App 1.0) نام دارد به خوبی با سایر نرم‌افزارهای هواپیمایی و فرودگاهی نظیر نرم‌ افزارهای رزرو بلیت به خوبی کار می‌کند. همچنین ایجاد سازگاری بین این نرم افزار جدید و سایر نرم افزارها نیز در دست اقدام است. گفتنی است پلفترم بروکلاود به خاطر به اشتراک‌گذاری داده‌ها روی سرورهای ابری امکان حضور ذینفعان مختلف در زنجیره تامین را فراهم می‌سازد.

نرم افزار مبتنی بر بلاک چین مذکور  امکان تعریف گره‌هایی در شبکه را فراهم ساخته است. به این ترتیب ذینفعان می‌توانند با حضور در شبکه در فرآیند ثبت تراکنش‌های اطلاعاتی مشارکت کنند. تراکنش‌های ثبت شده توسط همه ذینفعان شبکه قابل مشاهده خواهد بود. این الگو به افزایش شفافیت در شبکه می‌انجامد.

این اولین بار نیست که شرکت‌های مرتبط با صنایع هوایی به استفاده از بلاک چین علاقه نشان می‌دهد. چند ماه پیش بود که اعلام شد خطوط هوایی سنگاپور قصد دارد از این فناوری برای مدیریت بهتر طرح‌های تشویقی مشتریان ویژه خود استفاده کند. همچنین خطوط هوایی ایرآسیا (که یکی از ارزان‌ترین شرکت‌های هواپیمایی جهان شناخته می‌شود) قصد انتشار ارز دیجیتال ویژه خود را دارد.

 

منبع: ارزنگار 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

48  ⁄    =  6