راه اندازی نرم افزار بلاکچین Blockgraph توسط غول مخابراتی آمریکایی

بنا بر یک خبر رسمی که در روز ۲۱ دسامبر منتشر شد، Comcast یک شرکت خوشه ای مخابرات جهانی در امریکا، قصد دارد در سال ۲۰۱۹ طرح ابتکاری نرم افزار بلاک چین خود موسوم به Blockgraph را به صورت تجاری ایجاد کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در این خبر آمده‌است که Comcast در حال حاضر مشغول کار با NBCUniversal است تا قابلیت‌های فناوری بلاک چین را با طرح‌هایی برای گنجاندن آن در پیشنهاد آدرس پذیر خود در اوائل ۲۰۱۹ مورد آزمایش قرار دهد.

Comcast یک شرکت رسانه‌ای جهانی است که در سال ۲۰۰۱ تاسیس شد و خدمات تلویزیون کابلی، اینترنت و مخابرات را تامین می‌کند. Comcast، دومین شرکت پخش تلویزیونی در جهان از نظر درآمد و بزرگ‌ترین شرکت تلویزیونی در ایالات‌متحده است.

درآمد ثابت این شرکت در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸، مبلغ ۲۲٫۱ میلیارد دلار بود.

به گفته Comcast، شاخه تبلیغات کابلی مرحله بعدی پلتفرم Blockgraph را آغاز کرده‌است – محصولی که برای تامین اطلاعات شخصی و اشتراک اطلاعات طراحی شده‌است – که متعاقبا ً منجر به راه‌اندازی این پروژه در سال ۲۰۱۹ خواهد شد.

Comcast در حال کار بر روی این پروژه با دیگر بازیگران این صنعت مثل شرکت بزرگ رسانه‌ای Viacom و شرکت فروش تبلیغات Spectrum Reach در میان دیگران است.

Blockgraph ظاهرا یک لایه هویت برای صنعت تلویزیون فراهم می‌کند که به وسیله آن شرکت‌های رسانه‌ای می‌توانند داده‌های غیرقابل شناسایی مخاطبان را به اشتراک بگذارند. هدف از پلتفرم جفت به جفت (peer-to-peer)، بهبود کارایی و اثربخشی بازاریابی و تبلیغات تلویزیونی است.

David Kline، رئیس هیئت مدیره Spectrum Reach اظهار داشت: ضروری است که استفاده از داده‌ها، حریم خصوصی اطلاعات شخصی مشتریان را اولویت بندی کند. فن‌آوری Blockgraph امنیت و حفاظت از حریم خصوصی را با اجازه دادن به تمام بازیگران درون اکوسیستم تلویزیون برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات جمع‌آوری‌شده و ناشناس، ارائه می‌دهد.

Comcast در رسانه‌های آمریکا به عنوان یک امتیاز انحصاری در بسیاری از مناطق مورد انتقاد قرار گرفته‌است و حتی به نام بدترین شرکت در آمریکا توسط برخی از نشریات شناخته شده‌است.

Comcast علاوه بر محصولات خود، از دیگر پروژه‌های توسعه بلاکچین نیز حمایت کرده‌است. در ماه مارس، استارتاپ بلاکچین Blockdaemon که مقر آن در نیویورک است، یک جهش اقتصادی ۳ میلیون‌دلاری به رهبری این غول مخابراتی را به دست آورد.

این سرمایه‌ها برای افزایش گزینه‌های زیر ساخت‌ها و کمک به مشتریان برای اداره شبکه‌های چند منظوره در سراسر انواع مختلف شبکه‌های گوناگون بلاکچین مورد استفاده قرار می‌گیرند.

منبع : Cointelegraph

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  71  =  80