کاهش نرخ سود بانکی در دستور کار جلسه آینده شورای پول و اعتبار

عضو شورای پول و اعتبار از طرح موضوع تغییر نرخ سود بانکی از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی در شورای پول و اعتبار خبر داد و گفت: کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی با توجه به برنامه دولت برای کاهش تورم در دستور کار شورای پول و اعتبار قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،غلامحسین شافعی در گفتگو با مهر از ارائه طرح وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی برای تجدیدنظر در نرخ سود بانکی به شورای پول و اعتبار خبر داد و گفت: موضوع کاهش نرخ سود بانکی از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی اعلام و برای بررسی در دستور کار شورای پول و اعتبار قرار گرفته است که امیدواریم در جلسه بعدی شورا تصمیم منطقی در این رابطه اتخاذ شود.

عضو شورای پول و اعتبار افزود: نرخ تسهیلات بانکی رابطه مستقیم با تورم دارد و تردیدی نیست که سپرده گذاران نیز در این میان انتظار دارند ارزش پول آنها حفظ شود. اما در شرایط فعلی بخش تولید به جز چند رشته خاص هر چه قدر تلاش کنند نمی توانند سودی بالای 25 درصد حاصل کنند.

وی تصریح کرد: در این شرایط که دولت به دنبال شکستن رکود است، هزینه های مترصد بر تولید نیز از جمله نرخ تسهیلات نیز باید کاهش یابد.

به گفته شافعی، از آنجا که تورم در حال کاهش است، قطعا نرخ سود تسهیلات نیز باید مورد تجدیدنظر قرار گیرد.

وی اظهار داشت: بخش‌هایی از اتاق بازرگانی نیز قیمت تمام شده پول را مورد محاسبه قرار داده اند که البته آن نیز به شیب کاهش تورم بستگی دارد.

شافعی اظهار داشت: در شرایط فعلی تصور ما این است که نرخ های فعلی سود بانکی باید به طور منطقی کاهش یابد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×    =  18