رفع موانع بانکداری الکترونیک از عهده مجموعه‌ بانکی خارج است

مدیرعامل بانک رفاه:

ایبنا -بانکداری الکترونیک در کشور ما به واسطه محدودیت‌های قانونی، فنی و فرهنگی از توسعه مناسبی برخوردار نبوده و رفع موانع مربوطه به تنهایی از عهده مجموعه‌ بانکی خارج است.

به گزارش پایگاه خبری تامین مالی و لیزینگ ایران،پیمان نوری ـ مدیرعامل بانک رفاه ـ در دومین روز از همایش بانکداری اسلامی به نقش بانکداری الکترونیک در ایران و موانع و مشکلات آن اشاره کرد و گفت: بانکداری الکترونیک به سبب نقش آفرینی در توسعه‌ تجارت الکترونیک، کیفیت ارائه خدمات بانکی، صرفه‌جویی در وقت میلیون‌ها مشتری و کاهش معضلات اجتماعی از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: بانکداری الکترونیک نه فقط به عنوان یک مجموعه خدمات بانکی، بلکه به عنوان یک الزام ملی و به عنون یکی از زیرساخت‌های مهم توسعه‌ کشور قلمداد می‌شود.

به گفته وی بانکداری الکترونیکی یکی از پدیده‌های مهم حاصل از بکاریری فناوری اطلاعات و ارتباطات و همچنین مدیریت اطلاعات است که تحولی بس عمیق در سیستم‌های پرداخت و معاملات داشته است به طوری که اجرای آن باعث افزایش کارایی، از بخش سیستم‌های بانکی، نحوه‌ خدمات رسانی به مردم و جلب رضایت عمومی در سطح وسیعی می‌شود.

مدیرعامل بانک رفاه به مزایای بانکداری الکترونیک اشاره کرد و افزود: بانکداری الکترونیک به بانک‌ها اجازه‌ توسعه‌ فعالیت‌هایشان را می‌دهد و سبب ایجاد موقعیت رقابتی قوی برای ارائه خدمات بانکی می‌شود.

وی با بیان اینکه توسعه مستمر بانکداری الکترونیک باعث بهبود کارایی بانکداری و سیستم پرداخت را به دنبال دارد توضیح داد: این اقدام باعث سبب کاهش هزینه‌های مربوط به ارتباط‌های ملی و بین‌المللی می‌شود که نتیجه آن دست یافتن به بهره‌وری و بهبود اقتصادی است.

به اعتقاد وی بانکداری الکترونیک برخلاف پرداخت‌های سنتی و سیستم‌های پردازش اطلاعات، از کانال‌های متفاوتی برای ارائه خدمات استفاده می‌کند و کارایی و قدرت رقابت را بهبود می‌بخشد و همچنین آثار مستقیم و سریع بانکداری الکترونیک بر روابط مشتری بانک، سبب افزایش سرعت و کارایی و کاهش هزینه‌های بانکداری می‌شود و تاثیر بلند مدت آن، ایجاد اعتماد، تعهد و رضایتمندی در مشتری است.

نوری با بیان اینکه برای توسعه‌ تجارت الکترونیکی در کشور و ورود به بازارهای جهانی، داشتن نظام بانکی کارآمد از الزامات اساسی به شمار می‌آید تصریح کرد:‌ اگر چه طی سال‌ها برخی از روش‌های ارائه خدمات بانکداری الکترونیکی مانند دستگاه‌های خودپرداز، کارت‌های بدهی و اعتباری و بانکداری اینترنتی در نظام بانکی کشور مورد استفاده قرار گرفته است ولی تا رسیدن به سطح کشورهای پیشرفته در زمینه‌ بانکداری الکترونیک راهی طولانی در پیش است.

وی گفت: ایجاد توسعه بانکداری الکترونیک مستلزم برخورداری از برخی زیرساخت‌های مناسب اقتصادی و اجتماعی است که شامل شبکه‌های ارتباطی و مخابراتی مناسب، امنیت تبادل اطلاعات، زیر ساخت‌های حقوقی و قانونی و آمادگی فرهنگی جامعه و بنگاه‌های اقتصادی برای پذیرش و استفاده از خدمات بانکداری الکترونیکی است.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  +  8  =