واگذاری ۲۰ درصد بیمه اتکایی به خارجی‌ها

مدیرعامل بیمه اتکایی ایرانیان با اعلام اینکه توافقات ژنو هنوز تاثیری بر صنعت بیمه کشورمان نگذاشته است، گفت: تنها 20 درصد از فعالیت‌های این شرکت بیمه به خارج از کشور مانند هند و کشورهایی که با ایران مراوده دارند، واگذار شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،محمد آسوده در پاسخ به سئوال مهر در مورد توافقات بیمه اتکایی با شرکت های بیمه داخلی و خارجی گفت: بیمه اتکایی ایرانیان با تمامی شرکت های بیمه داخلی قرارداد منعقد کرده است و تمام ریسک های بزرگ آنها را به نفع موثری پوشش داده است، اما با شرکت های بیمه خارجی هنوز به نفع موثری قراردادی نداریم.

مدیرعامل بیمه اتکایی ایرانیان با بیان اینکه 20 درصد از فعالیت های این شرکت بیمه به خارج از کشور واگذار می شود، تصریح کرد: این میزان واگذاری قبل از توافق ژنو انجام شده است و هنوز هم برقرار است. این 20 درصد هم بیشتر با کشور هند و دیگر کشورهایی است که با ایران ارتباط دارند.

وی با اعلام اینکه هنوز آثار توافقات ژنو بر صنعت بیمه وارد نشده است، اظهارداشت: بیمه یک فعالیت بلندمدت است، بر اساس توافقات ژنو، رفع تحریم ها برای مدت 6 ماه کالاهای نفتی را شامل می شود که در صورتی که مجددا توافقی صورت گیرد و 6 ماه دیگر این مدت تمدید شود این کالاها را دوباره شامل می شود.

آسوده ادامه داد: با این وجود زمانیکه تحریم ها برداشته شود، بیمه اتکایی ایرانیان می تواند ارتباطات مناسبی با بیمه های کشورهای منطقه و اروپایی برقرار کند. هنوز تحریم ها کامل برداشته نشده و موقتی است و اگر دائمی رفع شود، تاثیرات خود را بر صنعت بیمه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بیمه اتکایی بیشتر ریسک های بزرگ صنعتی کشور را پوشش می دهد و شامل نفتکش ها نمی شود، گفت: این شرکت امسال وارد فرابورس می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  6  =  42