وصول مطالبات بانک‌ها راهکار اصلی رونق تولید درکشور است

نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از وصول مطالبات بانک‌ها به‌عنوان راهکار اصلی رونق تولید در کشور یاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،غلامرضا تاجگردون در گفت‌وگو با «ایرنا» افزود: مطالبات بالای بانک‌ها که بخش عمده‌ای از آن در دست عده معدودی از افراد جامعه است، میزان سرمایه در گردش بانک‌ها و موسسه‌های پولی را پایین آورده است که نتیجه آن، کاهش قدرت پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی است. وی با اشاره به اهمیت پرداخت تسهیلات بانکی برای تکمیل واحدهای تولیدی نیمه تمام و رونق واحدهای تولیدی غیرفعال افزود: دولت یازدهم با اعلام بدهکاران دانه درشت می‌تواند گام بلندی به سوی رونق تولید ملی بردارد.

نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان این نکته که تلاش‌های قوه‌قضائیه، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور با اعلام بدهکاران بالای 500 میلیارد ریال تکمیل می‌شود، گفت: پرداخت این معوقه‌ها راهکار اصلی حمایت از تولید‌کنندگان داخلی است.

تاجگردون تصریح کرد: نهادینه کردن فرهنگ استفاده از کالاهای ساخت تولید‌کنندگان داخل کشور از سوی رسانه‌های ارتباط جمعی راهکار دیگری برای حمایت از تولید ملی و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  3  =  6