قادری: با توجه به کاهش نرخ تورم، سود سپرده‌های بانکی کاهش یابد

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی گفت که با توجه به کاهش نرخ تورم، سود سپرده‌های بانکی نیز باید روند کاهشی داشته باشد تا در سایر بازارها اختلالی ایجاد نشود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،جعفرقادری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: ما معتقدیم که نرخ سود بانکی باید به گونه‌ای تعیین شود که اختلالی در بقیه بازارها ایجاد نشود چراکه وقتی سود سپرده‌ها یک‌مرتبه بالا می‌رود، نقدینگی از بازار بورس و سایر بازارها به سمت بازار پولی سوق پیدا می‌کند.

وی افزود: همچنین اگر بانک‌ها نتوانند این منابع را در جایی به کار بگیرند که سودی بالاتر از سود سپرده‌ها از آن حاصل شود، قطعا در بازپرداخت اصل و فرع آن با مشکل مواجه می‌شوند.

نماینده مردم شیراز در مجلس با تاکید بر اینکه باید ارتباطی بین تورم و سود سپرده‌های بانکی وجود داشته باشد، تاکید کرد: حالا که نرخ تورم کاهش پیدا کرده، به نظر می‌رسد سود سپرده‌ها هم باید در همین راستا رو به کاهش بگذارد تا اختلالی در بقیه بازارها ایجاد نشود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پایان تاکید کرد: برای تعیین نرخ سود بانکی باید توازن بین بازار پولی با سایر بازارها مورد توجه قرار گیرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×    =  15