ادامه ریزش‌ها در بورس تهران

شاخص بورس تهران که از ابتدای سال روند نزولی خود را آغاز کرده است، همچنان در مسیر نزولی در حال حرکت بوده و افت قیمت‌ها را مشاهده می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا بورس اوراق بهادار تهران که از ابتدای سال تاکنون در مدار نزولی گیر کرده است امروز نیز به روند کاهشی خود شدت داد و با افت 393 واحدی مواجه شد.

 

گرچه در فضای سیاسی و بین المللی نگرانی خاصی وجود ندارد که در شرایط فعلی از تغییر در نرخ سود بانکی و اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به عنوان ابهامات مهم بازار سرمایه ذکر می شود که این ابهامات فعالان را به در پیش گرفتن جانب احتیاط ترغیب می کند.

 

به این ترتیب ادامه فضای ابهام در بازار سرمایه موجب شد تا قیمت سهام شرکتها افت پیدا کرده و دماسنج بازار سرمایه با 393 واحد کاهش به 77 هزار و 423 واحد برسدو بازدهی منفی بورس همچنان حفظ شود.

 

در بازار امروز اکثر نماد شرکتها با افت مواجه شده و شرکتهای مپنا،پالایشگاه بندرعباس،هلدینگ خلیج فارس،تاپیکو،توسعه معادن و فلزات،ایران خودرو،چادرملو،سایپا،حفاری شمال،گل گهر و بانک صادرات بیشترین تاثیر منفی را در افت شاخص گذاشتند.

 

همچنین شرکتهای پاکشو، داروسازی زهراوی به همراه شرکتهای قندی از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شده و شرکتهایی همچون نیرو ترانس، نفت پارس و معادن بافق بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

 

این در حالی است که بازار با افت قیمت آرام نمادهای گروه خودرو آغاز شد و خریداران پرتعدادی در قیمت‌های منفی این نمادها حضور داشتند.بر این اساس در معاملات امروز روند بازار با کاهش آرام قیمت ها همراه شد و هیجانی در معاملات دیده نشد.به طوری که بازار سرمایه در آخرین روز معاملاتی هفته روندی کسل کننده را شاهد بود و تقریبا با هیچ خرید یا فروش مهمی روبرو نشد.

 

در بازار امروز بیش از 761 میلیون سهم به ارزش 276 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه به 377 هزار میلیارد تومان رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×    =  48