کاتب: افزایش نرخ سود بانکی در جذب نقدینگی موثر است اما به نفع تولید نیست

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت که افزایش نرخ سود بانکی اگرچه در کوتاه مدت در جذب نقدینگی موثر است اما به نفع اقتصاد و تولید نیست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا غلامرضا کاتب در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: افزایش نرخ سود از دوجنبه قابل ارزیابی است؛ یکی اینکه هر چه نرخ سود بانکی بالاتر برود به نفع تولید نخواهد بود و اگر بخواهیم از تولید حمایت کنیم باید نرخ سود بانکی را کاهش دهیم اما سوی دیگر این کار در جذب نقدینگی موثر است.

وی افزود: در شرایط فعلی و با توجه به تورم بالا مردم پولشان را در سیستم بانکی سپرده‌گذاری نمی‌کنند بنابراین افزایش نرخ سود بانکی در کوتاه مدت کار بدی نیست می‌تواند نقدینگی را به سمت بانکها سوق دهد.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: دولت و شورای پول و اعتبار باید به گونه‌ای عمل کند که باید به دنبال کاهش تورم باشند و نرخ سود بانکی را بالا نبرند چرا که این کار می تواند به نفع اقتصاد و تولید باشد.

کاتب ادامه داد: در سال جاری و سال 93 که ما بحث اقتصاد مقاومتی را دنبال می کنیم و حمایت تولید در دستور کار مجلس است افزایش نرخ سود بانکی گرچه در شرایط اضطرار پذیرفته می‌شود اما باید نهایتا به دنبال این باشیم که نرخ تورم را کاهش دهیم به تبع آن نرخ سود بانکی را پایین بیاوریم.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای کاهش تورم تاکید کرد: افزایش نرخ سود بانکی به نفع تولید و اقتصاد نیست و می‌تواند بر قیمت تمام شده کالا و خدمات تاثیر بگذارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  2