کارت تلفن قابل شارژ می شود!

مدتی است کارت‌های تلفن عمومی در کشور کمیاب شده است. در این باره سخنگوی شرکت مخابرات ایران با تاکید بر وارد شدن یک میلیون و 500 هزار کارت جدید طی هفته‌های آتی بر این نکته تاکید دارد که دلیل کاهش این کارت‌ها به استفاده از آن‌ها در قاچاق مکالمه مربوط نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،داوود زارعیان در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: مدتی است میزان کارت‌های تلفن همراه در کشور کم شده‌اند که این مساله ریشه در برخی عوامل دارد. به عنوان مثال اکنون تولید‌کننده‌های ما رغبت چندانی برای تولید این کارت‌ها ندارند.

وی ادامه داد: قیمت هر کارت تلفن 2000 تومان بوده است و برای توزیع هر کارت نیز هزینه ای حدود 250 تا 300 تومان دریافت می‌شد. البته ما برای این بخش از مشترکان هزینه‌ای دریافت نمی‌کردیم و هر کارت تلفن دو هزار تومانی حدود همان 2000 تومان شارژ داشت اما اکنون هزینه‌ها بالا رفته و از سوی دیگر میزان استفاده از این کارت‌ها کاهش یافته است.

زارعیان ادامه داد: از سوی دیگر شرایط ارز و تحریم‌ها نیز موجب شده است که مواد اولیه تا حدود 2٫5 برابر افزایش قیمت داشته باشند به همین دلیل کارتی که بیش از این شاید حدود 250 تا 300 تومان برای مواد اولیه‌ی آن هزینه می‌شد، هزینه‌ای حدود 800 تا 850 پیدا کرده است، علاوه بر این هزینه حدود 250 تا 300 تومان هم باید به توزیع‌کنندگان این کارت‌ها داده شود و به همین دلیل مدتی است ما نتوانسته‌ایم با تولید‌کنندگان کارت‌های تلفن به نتیجه برسیم، چرا که آنها دیگر انگیزه‌ای برای تولید کارت تلفن ندارند.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران در ادامه‌ با اشاره به این که طی ماه‌های اخیر کمی کاهش هزینه‌های وارداتی ایجاد شده توضیح داد: ما در این زمینه مطالعات مختلفی انجام داده تا بتوانیم سیستم تولید کارت را تغییر دهیم.

وی ادامه داد: اکنون استفاده از کارت‌های قابل شارژ یکی از پیشنهادهای ماست که البته در ارتباط با آن کمی مباحث فنی هم مطرح است اما اگر در این شیوه به نتیجه برسیم افراد می‌توانند یک کارت تلفن را خریداری کرده و در فواصل زمانی مختلف میزان اعتبار آن را افزایش دهند.

زارعیان همچنین عنوان کرد: یکی از راهکارهای دیگر آن است که اصلا سیستم به‌گونه‌ای شود که دیگر برای استفاده از تلفن‌های عمومی نیازی به کارت نباشد و افراد با استفاده از یک کد رمزی بتوانند از دستگاه‌های تلفن عمومی استفاده کنند.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران با تاکید بر این‌که در حال حاضر این روشها در حال بررسی قرار دارند اظهار امیدواری کرد که هرچه سریع‌تر این مشکل برطرف شود.

زارعیان هم‌چنین یادآور شد: هفته گذشته 500 هزار کارت تلفن عمومی وارد بازار شده و در هفته آتی نیز حدود یک میلیون کارت تلفن جدید وارد بازار خواهد شد.

وی هم‌چنین از ارائه‌ی کارت‌های شارژ 5000 تومانی خبر داد و در پاسخ به سوال ایسنا که برخی کارشناسان بر این نکته تاکید دارند که کمبود کارت‌های تلفن در بازار به استفاده از آنها در حوزه قاچاق مکالمه مربوط می‌شود، توضیح داد: خیر کم شدن این کارت‌ها ربطی به قاچاق مکالمه ندارد، چرا که برای قاچاق مکالمه نمی‌توان از این شیوه استفاده کرد.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران هم چنین عنوان کرد: ما در حال حاضر از تمام شرکت‌های فعال در این حوزه دعوت می‌کنیم که برای تولید این کارت‌ها وارد میدان شوند.

اما زارعیان در پاسخ به این مطلب که مخابرات ملزم به ارائه‌ی برخی خدمات شده و در این میان ارائه‌ی امکاناتی برای استفاده از تلفن‌های عمومی یکی از این وظایف محسوب می‌شود، توضیح داد: ما تولید‌کننده این کارت‌ها نیستیم و شرکتی را برای تولید آنها پیدا نمی‌کنیم. تاکنون این کارت‌ها در داخل کشور تولید می‌شد و قصد ما هم استفاده از تولیدات داخلی بوده و هست، اما اکنون تولید‌کننده‌ها در این حوزه اعلام آمادگی نمی‌کنند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که نیاز به این کارت‌ها در کدام استان‌ها بیشتر احساس می‌شود، توضیح داد: استان خراسان رضوی به دلیل حجم مسافرانی که دارد بیش از سایر استان ها به این کارت‌ها نیاز دارند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

85  −    =  78