خودداری از شتاب‌زدگی در رفع تحریم بیمه

مدیرعامل بیمه آسیا با اشاره به آثار مثبت رفع تحریم از صنعت بیمه، گفت: امکان انتقال ریسک‌های داخلی به شرکت‌های بیمه‌ای خارجی وجود دارد اما در این زمینه نباید شتاب‌زده عمل کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،ابراهیم کاردگر در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه رفع تحریم‌های بیمه قطعا تاثیر مثبتی بر صنعت بیمه خواهد داشت، اظهارداشت: بیمه‌گران خارجی قبلا در ایران فعالیت می‌کردند اما بعد از تحریم بازار ایران را از دست دادند.

وی تصریح کرد: با رفع تحریم‌ها و ورود بیمه‌گران خارجی، مراودات بیمه‌ای موجب توسعه صنعت بیمه شده و دانش بیمه‌ای هم ارتقاء می‌یابد.

مدیرعامل بیمه آسیا در پاسخ به این سوال که با رفع تحریم صنعت بیمه انتظار چه اتفاقاتی در صنعت بیمه را می‌توان داشت، گفت: به دلیل نفت خیز بودن ایران و فعالیت اقتصادی در این بخش، ریسک‌های متعددی وجود دارد و حضور بیمه‌گران خارجی در این حوزه می‌تواند کمک بسیار زیادی به صنعت بیمه کند زیرا ریسک بین بیمه‌گران خارجی تقسیم می‌شود.

وی ادامه داد: اگر حادثه‌ای برای تجهیزات نفت و گاز کشور رخ دهد،‌ با حضور بیمه‌گران خارجی و پرداخت خسارت حادثه جلوی سوخت ملی گرفته می‌شود.

کاردگر با بیان اینکه در این مدت یک تجمع ریسک به وجود آمده است، افزود: خوشبختانه در این دوره حادثه ناگواری اتفاق نیفتاد و پدیده سوخت ملی به وجود نیامد؛ در صورت بروز اتفاق در حوزه نفت و گاز، پوشش دادن آن توسط صنعت بیمه کار بسیار مشکلی بود.

وی تصریح کرد: بیمه‌های خارجی تمایل به فعالیت در ایران و همکاری با شرکت‌های بیمه داخلی را دارند و آنها تنها علت عدم حضور را مانع تحریم عنوان می‌کردند؛ هم‌اکنون با رفع این مانع باید منتظر واکنش و اقدام بیمه‌های خارجی باشیم.

مدیرعامل بیمه آسیا تاکید کرد: در مواجهه با مساله رفع تحریم‌ صنعت بیمه نباید شتاب زده عمل کرد و اگر به یکباره همه ریسک‌ها به شرکت‌های بیمه اتکایی خارجی منتقل شود، مشکلاتی برای صنعت بیمه و سطح پوشش ریسک به وجود خواهد آمد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به توانایی پایین شرکت‌های بیمه داخلی، حضور شرکت‌های بیمه خارجی به نوعی برای بیمه‌‌های داخلی تهدید نیست، گفت: مطمئنا می‌تواند تهدید باشد اما کدام صنعت داخلی وجود دارد که حضور شرکت‌های خارجی بازار داخلی برای آنها تهدید نباشد.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال اگر یکی از شرکت خودروسازی مطرح خارجی در ایران بدون محدودیت فعالیت کند، برای شرکت‌های داخلی خودرو‌سازی مشکلات فراوانی ایجاد خواهد کرد،‌ بنابراین باید تدابیر و محدودیت‌هایی برای فعالیت شرکت‌های بیمه خارجی تعیین شود تا حضور آنها موجب از دست رفتن بازار شرکت‌های داخلی نشود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

84  −  81  =