کلنگزنی ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی با ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی نقطه ضعف ایران در شرایط کنونی را « بخش اقتصاد» دانست و گفت: بدهی بیش از 150 هزار میلیارد تومانی دولت مربوط به تحریم ها نیست؛ این یعنی ما بد اداره کرده ایم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از ایرنا ، «علی لاریجانی » در مراسم گرامیداشت اربعین «حبیب الله عسگر اولادی » گفت :نقطه ضعف ما بخش اقتصاد است و قسمت کمی از مشکلات مربوط به تحریم ها است .

وی به گزارش اخیر وزیر اقتصاد اشاره کرد و گفت : مجموع بدهی های دولت بیش از 150 هزار میلیارد تومان است که اینها مربوط به تحریم نیست نشان میدهد که ما بد اداره کرده ایم .

به گفته لاریجانی ، اینکه 400 هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی را کلنگ زنی کنیم و تنها 10 هزار میلیارد تومان اعتبار داشته باشیم نشان می دهد این کلنگ زنی های تبلیغاتی بوده است و این پروژه ها 60 تا 70 سال طول می کشد.

وی افزود : یا در هدفمند کردن صنایع داخلی لطمه خوردند ، در حالیکه خیلی از صنایع تنها تسهیلات می خواهند که کارشان راه بیفتد و کاری به خارج ندارند.

وی افزود : اینها ربطی به تحریم ها ندارد و ناشی از سوء مدیریت است و باید بپذیریم و درست کنیم. اگر این مسائل را پذیرفتیم می توانیم آن را علاج کنیم .

لاریجانی عدم اجرای درست اصل 44 را از دیگر اقدامات سالهای اخیر ذکر کرد و گفت :

آیا این نحو اجرا کردن همان است مقام معظم رهبری گفت؟ و آیا گرفتن سه نیروگاه از وزارت نیرو و تغییر آن به وزارت دفاع درست بود؟

وی ادامه داد : در سهام عدالت واقعا آیا کسانی که ورقه های سهام را گرفتند احساس مالکیت می کنند و نقشی در اداره کارخانه دارند تنها ورقه ای دستشان است که نه سود دارد و نه احساس مالکیت می کنند.

لاریجانی ضمن تاکید براجرای درست اصل 44 تصریح کرد که راه نجات کشور اجرای همین اصل بود و لی بد اداره شد و باید اینها را اصلاح کنیم .

رییس مجلس گفت : آمار خلاف واقع درباره اشتغال چه دردی را دوا می کند و میزان سرمایه گذاری معلوم است و از این شق القمر بیرون نمی آید، سال گذشته گفته می شد 7 درصد رشد داریم و دولت بعد می گوید این رقم منفی 7/5 درصد است و معلوم است که رقم 7 درصد خلاف واقع است .

وی تصریح کرد که باید اشکالات اصل 44 رفع شود و دولت جدید هم گفته می خواهیم تابع قانون باشیم و ما باید کمک کنیم تا این راه را بروند .

لاریجانی با اشاره به اظهارات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت : باید نگاه تخصصی به این موارد داشت و فکر می کنیم در شرایط فعلی برخی اشکالات در مسیر حل قرار گرفته و ما نظارت می کنیم لایحه بودجه بسترهای تولید را فراهم کند.

وی تصریح کرد که برخی اشکالات را در مجلس مرتفع می کنیم و اگر بتوانند ظرفیت های اقتصادی کشور را آزاد و نقایص آن را جبران کنند که در این امر درمذاکرات هم تاثیر دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

68  −  61  =