وجود ۱۳ میلیون کاربر اینترنتی استفاده کننده از خدمات بانکداری و پرداخت الکترونیک / سرانه استفاده تراکنش های اینترنتی در کشور

در آذر ماه ثبت شد

بر اساس گفته رئیس پلیس فتا در حال حاضر بیش از 45 میلیون نفر کاربر اینترنت در کشور وجود دارد که از این تعداد 19 درصد معادل 8.55 میلیون نفر خدمات بانکداری الکترونیک و 10 درصد معادل 4.5 میلیون نفر به عنوان فروشگاه اینترنتی استفاده می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،بر اساس گفته رئیس پلیس فتا  در حال حاضر  بیش از 45 میلیون نفر کاربر اینترنت در کشور وجود دارد که از این تعداد  19 درصد معادل 8.55 میلیون نفر خدمات بانکداری الکترونیک و 10 درصد معادل 4.5 میلیون نفر به عنوان فروشگاه اینترنتی استفاده می‌کنند.این به معنای آن است که در مجموع 13 میلیون کاربر اینترنتی از خدمات بانکداری الکترونیک و پرداخت الکترنیک در کشور استفاده می کنند. اما سال اینجاست که مجموع تراکنش های بانکداری ابنترنتی و پرداخت اینترنتی در کشور چگونه است.

فقدان آمار تراکنش های بانکداری اینترنتی

بانک مرکزی به  هر دلیل هنوز این امکان را فراهم نکرده که میزان تراکنش های بانکداری اینترنتی در کشور به صورت آماری منتشر شود بر این اساس به سختی می توان برآورد کرد که با توجه به 8.5 میلیون کاربر بانکداری الکترونیک هر کاربر چه تعداد تراکنش اینترنتی انجام می دهد یا اما بر اساس وجود 8.5 میلیون کاربر اینترنتی استفاده کننده از خدمات بانکداری الکترونیک به نظر می رسد وضعیت رو به بهبود است البته باید روی این نکته دقت داشت که منظور از خدمات بانکداری الکترونیک در حوزه اینترنت ،  بانکداری ابنترنتیف مانده گیری و  پرداخت قبوض وخرید شارژ تلفن همراه است یا اینکه جستجوی شعب یا مطالعه در خصوص تسهیلات و سپرده و.. نیز باید در این بخش تعریف خواهد شد. در هر حال  در یک مورد بر اساس آمارهای منتشره از سوی شرکت شاپرک در آبان ماه گذشته مجموعه 19.8 میلیون تراکنش مربوط به خرید شارژ و پرداخت قبوض به صورت اینترنتی انجام شده است که این تعداد هم می تواند از درگاه بانکها یا شرکت های psp باشد که بر این اساس به طور متوسط هر هر کاربر اینترنتی  2.3 تراکنش  مربوط به خرید شارژ یا پرداخت قبوض داشته است.

تراکنش های خرید

طبق تازه ترین گزارش شرکت شاپرک در آبان ماه تعداد تراکنش های خرید اینترنتی انجام شده معادل 4.92 میلیون تراکنش بوده است. بر این اساس به نظر می رسد هر کاربر اینترنتی در ماه آبان اندکی بیش از یک خرید اینترنتی انجام داده است.

45 میلیون نفر کاربر اینترنت در کشور

بر اساس گفته رئیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی در حال حاضر  بیش از 45 میلیون نفر کاربر اینترنت در کشور وجود دارد که از این تعداد  41 درصد معادل 18.45 میلیون نفر برای جستجوی اطلاعات و اخبار، 19 درصد معادل 8.55 میلیون نفر خدمات بانکداری الکترونیک، 16 درصد معادل 7.2 میلیون نفر دانلود، 14 درصد معادل 6.3 میلیون نفر شبکه‌های اجتماعی و 10 درصد معادل 4.5 میلیون نفر به عنوان فروشگاه اینترنتی استفاده می‌کنند.

سردار سید کمال هادیانفر در سومین همایش سراسری رؤسای پلیس فتا استان‌های کشور با اشاره به بروز آمدی این پلیس اظهار داشت: تامین امنیت، پیشگیری، مقابله باجرایم وتهدیدات سایبری وابسته به عزم واراده ملی است و امیدواریم همه دراین خصوص احساس مسئولیت جدی داشته باشند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  4