تأکید تاجگردون بر حذف نظام تعرفه‌ای

دبیر کل سندیکای بیمه گران با انتقاد از حکم دیوان عدالت اداری گفت: تا زمانی که نظام مالی جایگزین نظام تعرفه ای نشود نباید انتظار بهبود صنعت بیمه را داشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،غلامرضا تاجگردون دبیر کل سندیکای بیمه گران در بیستمین همایش توسعه و بیمه، اظهار داشت: صنعت بیمه نیاز به کار دارد و خود ما (بیمه ای ها) باید این کار را برای آن انجام دهیم.
وی با بیان اینکه در عملیات بیمه گری هیچ کس نباید انتظار سود داشته باشد، افزود: صنعت بیمه در بخش بازرگانی قرار دارد و قاعدتاً حلقه های تکمیلی این صنعت باعث رشد بیمه خواهد شد.
این مقام مسئول در صنعت بیمه ادامه داد: امروزه 3 فاکتور اصلی عامل مهم نظارت بهتر هستند که عبارتند از رقابت، شفافیت و استفاده از سیستم های نوین فناوری. باید این موارد در نظارت بیمه مرکزی مورد توجه باشد.
تاجگردون با بیان اینکه انتظار نداریم صنعت بیمه در مدت کوتاهی تمامی فاکتورهای نظارتی را داشته باشد، افزود: تا زمانی که نظارت مالی جایگزین نظارت تعرفه ای نشود نباید انتظار نظارت بهتر بر صنعت بیمه را داشته باشیم.
وی ضمن تأکید بر اینکه افزایش نظارت در گام اول موجب افزایش رقابت در صنعت بیمه و کاهش سطح عمومی قیمت ها می شود، گفت: حکم اخیر دیوان عدالت اداری موجب اثر منفی بر عملیات بیمه ای در این صنعت می شود اما امیدواریم شورای عالی بیمه راهکاری برای این حکم در نظر بگیرد.
دبیر کل سندیکای بیمه گران به اهمیت شفافیت در صنعت بیمه اشاره کرد و اظهار داشت: سیستم غیر شفاف دارای فساد بیشتری است؛ از زمانی که بحث حذف تدریجی تعرفه ها در صنعت بیمه شکل گرفت شفافیت در صنعت بیمه بهتر از قبل شد.
تاجگردون با اشاره به اینکه شرایط بازار رقابتی در بازار غیر شفاف پیاده نمی شود، تصریح کرد: چارچوب بیمه مرکزی و ساختار آن هنوز بر مبنای نظارت تعرفه ای است و قوانین اصلی
آن هنوز اصلاح نشده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +  2  =