منابع استمهال بدهی ارزی تولیدی‌ها با دلار ۱۸۰۰ تومان باید در بودجه تامین شود

رییس کل بانک مرکزی:

رییس کل بانک مرکزی در باره تسویه بدهی ارزی تولیدکنندگان با دلار 1800تومانی،گفت: منابع ریالی تسویه بدهی تولیدکنندگان با دلار 1800 تومانی باید تامین و در بودجه سالانه لحاظ شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از خانه ملت، ولی الله سیف درباره ثبات در نرخ سود بانکی و اینکه با توجه به مخالفت شورای پول و اعتبار برای افزایش نرخ سود بانکی کمبود نقدینگی بانکها از چه محلی جبران خواهد شد،‌ گفت: بانک ها باید تلاش کنند با نرخ های موجود و ارایه سرویس مناسب تر، منابع بیشتری را تجهیز کنند.

رییس کل بانک مرکزی درادامه افزود: نرخ سود بانکی تنها عاملی که منجر به جذب سپرده بیشتر می شود نیست و نوع ارایه سرویس و خدمات می تواند به جذب سپرده بیشتر کمک کند.

وی افزود: سعی بانک مرکزی بر این است که بانکها بتواند نقدینگی مورد نیاز را تا حدی که ممکن است از محل افزایش سپرده و محل وصولی مطالبات گذشته و تسهیلاتی که قبلا پرداخت شده منابع جدیدی را ایجاد کند تا کمکی باشد برای اینکه چرخ تولید به حرکت درآید.

سیف در این باره که با توجه به سود دهی سایر بازارها مردم کمتر در بانکها سپرده گذاری می کنند، افزود: ما در دوره گذار از یک شرایط نامناسب به سمت تعادل لازم در اقتصاد هستیم از این رو طبیعتا باید به تدریج  به شرایط مطلوب برسیم .

رییس کل بانک مرکزی در ادامه درباره تسویه بدهی تولید کنندگان با ارز 1800 تومان نیز گفت:منابع ریالی تسویه بدهی تولیدکنندگان با ارز 1800 تومانی باید تامین و در بودجه سالانه لحاظ شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  +  3  =