آغاز اقدامات حقوقی برای رفع تحریم های جدید بانک توسعه صادرات

مدیرعامل بانک توسعه صادرات از اقدامات حقوقی برای رفع تحریم‌های بانک خبر داد و گفت:در پی رای دادگاه عمومی اتحادیه اروپا، بانک از تحریم‌های پیشین تبرئه شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،بهمن وکیلی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تحریم بانک توسعه صادرات از سوی اتحادیه اروپا،‌ اظهار کرد:اتحادیه اروپا نسبت به رای دادگاه تقاضای تجدید نظر نکرد اما اتهام دیگری را مطرح کرده و مجددا بانک را تحریم کرد‌ه است.

وی با اشاره به اینکه اتحادیه اروپا اعلام کرده که بانک توسعه صادرات دولتی است و به همین دلیل اقدام به تحریم آن کرده است، گفت: پیش از این دادگاه عمومی اتحادیه اروپا به لغو تحریم‌های بانک رای داده بود اما اتحادیه اروپا درخواست تجدید نظر نکرد و در نتیجه بانک تبرئه شد.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات افزود: روند حقوقی و شکایت نسبت به تحریم جدید بانک را آغاز کرده‌ایم.

وکیلی با بیان این‌که تحریم‌های پیشین علیه بانک‌های ایرانی گریبانگیر بخش خصوصی شد و زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داد، خاطرنشان کرد: بیش از 90 درصد فعالیت‌های ما با بخش خصوصی انجام می‌شد و با توجه به خسارات وارد شده در پی تحریم‌های غیر قانونی اعمال شده کشورهایی که اتهام زده‌اند باید تنبیه شوند.

وی همچنین گفت:در پی تحریم‌های اعمال شده بانک توسعه صادرات ضرر بسیاری کرده است که میزان آن مشخص نیست.

به گزارش ایسنا، اتحادیه اروپا روز جمعه 7 بانک و شرکت ایرانی را که دادگاه عمومی اروپا در ماه سپتامبر حکم به لغو تحریم آن‌ها داده بود مجددا مورد تحریم قرار داد این شرکت‌ها و بانک‌ها عبارتند از پست بانک، شرکت بیمه ایران، شرکت کشتیرانی گود لاک، بانک توسعه صادرات ایران، بانک بین‌المللی پرشیا، شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی و بانک رفاه کارگران.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  1