۲ پیش شرط برای افزایش نرخ سود بانکی

عضوسابق هیئت مدیره بانک کشاورزی در خصوص تغییر نرخ سود بانکی گفت: به نظر می رسد نباید تغییر نرخ سود با نوسانات کوتاه مدت همراه باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،بهمن یزدخواستی به تراز افزود: اینکه بخواهیم هرساله بنا به شرایط حاکم در کوتاه مدت در خصوص تغییر نرخ سود صحبت و آن را دستخوش تغییر کنیم اشتباه است.
وی با بیان اینکه نرخ سود بانکی یکی از پارامترهای مهم در اقتصاد است خاطر نشان کرد: مسلما تصمیم در خصوص تغییر نرخ سود بایستی ذیل یک برنامه جامع صورت گیرد.
وی افزود: بایستی در قالب یک برنامه توسعه ای مشخص که در آن هم نرخ تورم و هم نرخ سود بانکی هدفگذاری شده است، در خصوص نرخ تعادلی تصمیم گرفت.
عضو سابق هیئت مدیره بانک کشاورزی گفت: در مورد نرخ سود نمی توان صرفا منافع یک گروه را مدنظر قرار داد.
وی با اذعان بر اینکه تعیین نرخ سود، امری دشوار و پیچیده است تصریح کرد: از طرفی بایستی منافع سپرده گذاران را مدنظر قرار داد چرا که کاهش ارزش سرمایه شان سبب فرار سرمایه از بانک می شود و از طرف دیگر باید مراقب بود که افزایش نرخ سود، هزینه های تولید را افزایش ندهد.
یزد خواستی تاکید کرد: لذا بایستی با درایت در خصوص این مسئله تصمیم گرفت تا منافع کل اقتصاد افزایش یابد.
وی در پایان تصریح کرد: به نظر می رسد رییس بانک مرکزی نمیتواند در کوتاه مدت مبادرت به تغییر نرخ سود کند و بایستی این مسئله در قالب برنامه ای بلند مدت بررسی و تعیین شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  4  =  1