دلیل بررسی نشدن نرخ سود در جلسه شورای پول و اعتبار

هفته گذشته سایت بانک مرکزی با اعلام جزئیات مصوبات دومین جلسه شورای پول و اعتبار در دولت جدید از بررسی و اتخاذ تصمیم‌ درخصوص تغییر نرخ سود بانکی در جلسه هفته آینده شورا خبر داد، اما ساعتی مانده تا آغاز سومین نشست شورا خبرگزاری‌ها خبری به نقل از وزیر اقتصاد منتشر کردند که تغییر نرخ سود در دستور کار شورا نیست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از دنیای اقتصاد هفته گذشته سایت بانک مرکزی با اعلام جزئیات مصوبات دومین جلسه شورای پول و اعتبار در دولت جدید از بررسی و اتخاذ تصمیم‌ درخصوص تغییر نرخ سود بانکی در جلسه هفته آینده شورا خبر داد، اما ساعتی مانده تا آغاز سومین نشست شورا خبرگزاری‌ها خبری به نقل از وزیر اقتصاد منتشر کردند که تغییر نرخ سود در دستور کار شورا نیست. برخی اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس نیز از قول رییس کل بانک مرکزی اعلام کردند که در جلسه شورا قرار است نرخ سود اوراق مشارکت اصلاح شود و بانک مرکزی تا پایان سال برنامه‌ای برای تغییر نرخ سود بانکی ندارد.
پس از اتمام نشست شورای پول و اعتبار سایت رسمی بانک مرکزی در خبری کوتاه اعلام کرد: یک هزار و یکصد وشصت و هفتمین جلسه شورای پول و اعتبار عصر روز سه‌شنبه 14 آبان ماه 1392 برگزار شد، در این جلسه بخش دوم گزارش تحولات اقتصاد کلان، مباحث مربوط به تامین مالی طرح مسکن مهر از محل منابع بانک مرکزی و آثار پولی و اقتصادی آن مطرح و درخصوص ابعاد آن بحث و تبادل‌نظر شد. ادامه گزارش مذکور در جلسه آتی این شورا مطرح خواهد شد. یک مقام مطلع در گفت‌و‌گو با «دنیای اقتصاد» در خصوص دلیل بررسی نشدن تغییر بسته پولی در شورا گفت: ارائه گزارش تحولات اقتصاد کلان در این نشست زمان برد و فرصتی برای بحث در خصوص تغییر نرخ سود باقی نماند. به گفته وی در جلسه آینده شورای پول و اعتبار بانک مرکزی قصد دارد پیشنهاد افزایش نرخ سود اوراق مشارکت را مطرح کند. وی در خصوص اینکه تکلیف نرخ سود بانکی چه خواهد شد، گفت: در گزارش تحولات اقتصاد کلان بانک مرکزی سناریوهای مختلفی ارائه شده بود که در آن نکات مثبت و منفی اجرای هر کدام از سناریوها بحث شده بود. وی ادامه این سناریو‌ها در قالب پیشنهاد در درون گزارش تحولات اقتصاد کلان گنجانده شده، اما فعلا برنامه عملیاتی بانک مرکزی افزایش نرخ سود اوراق مشارکت است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  8  =  2