نرخ سود بانکی در دستور کار شورای پول و اعتبار

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران از احتمال برگزاری سومین جلسه شورای پول و اعتبار در دولت یازدهم در روز جاری خبر داد و گفت: تغییر نرخ سود بانکی در دستور کار جلسه شورا قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از مهر، یحیی آل اسحاق در نشست امروز هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با اشاره به حمایت مقام معظم رهبری از تیم مذاکره کننده ایران، گفت: ما نیز به عنوان فعالان اقتصادی حمایت خود را از دولت و تیم مذاکره کننده اعلام می کنیم و امیدواریم این مذاکرات نتایج خوبی برای ایران در پی داشته باشد.

وی تصریح کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت چهره های بسیار خوبی از حوزه های مختلف به هیات نمایندگان معرفی کرده اند که این موضوع شایان تقدیر است.

به گفته آل اسحاق، برخی منابع از برگزاری سومین جلسه شورای پول و اعتبار در دولت جدید خبر می دهند که دستور کار آن، نرخ سود بانکی است اما باید به این نکته توجه داشت که نرخ سود در تمام شئون اقتصادی کشور نقش دارد و همه جوانب نیز باید در تعیین آن رعایت شود.

به اعتقاد وی، جدا نگاه کردن نرخ سود از مسائل اقتصادی کار شایسته ای نیست، چرا که تمامی این مسائل همانند نخ تسبیح هستند و انتظار می رود که این مسئله به صورت همه جانبه نگاه شود و تصمیم گیری به نوعی صورت نگیرد که نیاز به تصمیم گیری مجدد باشد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران خاطر نشان کرد: برخی مسئولان دولت در مورد یک موضوع خاص سخنان متفاوتی دارند که این باعث ایجاد ناهماهنگی می شود؛ بنابراین باید صحبت‌های دولتمردان به نوعی باشد که تصمیم گیری برای فعالان اقتصادی با شفافیت صورت گیرد.

آل اسحاق ادامه داد: برخی از بخشنامه های دولت هنوز عملیاتی نشده اند، البته در بسیاری از موارد از جمله گمرک نیز تسهیل صورت گرفته است اما در برخی بخش‌ها از جمله نظام بانکی هنوز تصمیمات جدید دولت اجرایی نشده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

70  ⁄  7  =