چهار برنامه استراتژیک بانک سپه اعلان شد/درخواست وصول مطالبات ۳۱ هزار میلیارد ریالی بانک سپه از دولت

کامل تقوی نژاد در مراسم معارفه خود مطرح کرد :

مدیر عامل بانک سپه گفت: چهار برنامه استراتژیک برای نیل به اهداف و ارتقای جایگاه بانک همچنین حضور تأثیرگذار در عرصه کلان اقتصادی تدوین شده که با کمک همه همکاران به عنوان سرمایه های اصلی بانک به اجرا درخواهد آمد.یکی از خواسته‌های ما همکاری در انتقال سهام واگذار شده بابت وصول مطالبات بانک است که این مطالبات از دولت تا پایان شهریور 31 هزار میلیارد ریال بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،سید کامل تقوی نژاد در مراسم معارفه خود که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، اعضای مجمع عمومی بانکها، مدیران عامل و اعضا هیأت مدیره بانکها، مسئولان ، مدیران و کارکنان بانک سپه و نیز نمایندگان رسانه های جمعی برگزار شد به بیان اهداف و برنامه های تدوین شده در این بانک برای نیل به اهداف و ارتقای جایگاه بانک در نظام پولی کشور پرداخت.

* اهداف کلان چهارگانه بانک سپه
وی اظهارداشت: چهار برنامه استراتژیک برای نیل به اهداف و ارتقای جایگاه بانک همچنین حضور تأثیرگذار در عرصه کلان اقتصادی تدوین شده که با کمک همه همکاران به عنوان سرمایه های اصلی بانک به اجرا درخواهد آمد.

تقوی نژاد اضافه کرد: محور اول پرورش راهبردی منابع انسانی است که مشتمل بر توسعه سرمایه انسانی، توسعه دانش بازار محور، جذب، حفظ و ارتقای دانش و مهارتهای حرفه ای، توسعه و یکپارچه سازی نظامهای اطلاعاتی، تقویت فرهنگ خلاقیت، کار تیمی ، تعهد و نیز افزایش تعامل با نهادهای علمی و تخصصی، حرفه ا ی پولی و مالی داخلی و بین المللی است.

وی افزود: هدف دوم مربوط به توانمندسازی فعالیتهای داخلی بانک در جهت ارتقای سطح کیفیت محصولات و خدمات است که خود مشتمل بر نوآوری در خدمات و محصولات بانکی ، معرفی اثربخش خدمات و محصولات موجود و جدید، کارآمدسازی فرآیندهای داخلی و مرتبط با مشتری، چابک سازی بانک از طریق شناسایی شعب ناکارآ و ادغام آنها و… است.

مدیرعامل بانک سپه در تبیین اهداف کلان دیگر بانک سپه گفت: هدف سوم نخستین بانک ایرانی، پاسخگویی به نیاز مشتریان، از نگاه مشتریان و انتظارات دستگاههای حاکمیتی به ویژه هماهنگی و همکاری در نیل به تحقق اهداف کلان اقتصادی کشور در ترویج بانکداری الکترونیک، افزایش رضایت مشتریان و افزایش حضور در پروژه های کلان اقتصادی است.

وی در تبیین هدف چهارم تدوین شده به بهبود شاخصهای مالی بانک شامل افزایش سودآوری، کاهش قیمت تمام شده پول، افزایش سهم بانک از سپرده های ارزان قیمت، افزایش سهم درآمدهای غیرمشاع، بهبود ساختار هزینه ها، متنوع سازی سبد درآمدها، کاهش مطالبات غیرجاری، بهینه سازی مصارف و بهبود مدیریت نقدینگی اشاره کرد.

تقوی نژاد تأکید کرد: مانده بدهی بانک سپه نزد بانک مرکزی به کمترین میزان طی 7 ماه گذشته رسیده است.

* تبدیل بانک سپه به انتخاب اول مشتریان سیستم بانکی
وی افزود: امید است با تحقق اهداف و برنامه های آتی، بانک سپه، به عنوان انتخاب اول مشتریان سیستم بانکی تبدیل شود.
مدیرعامل بانک سپه در ادامه با تقدیر از تلاشهای دکتر پاشایی فام و معرفی وی به عنوان مدیرعاملی پرتلاش و فهیم ، برای او آرزوی سلامت و تندرستی و موفقیت کرد.

* درخواست برای رفع تحریمهای بانک سپه
وی از وزیر امور اقتصادی و دارایی ، رئیس مجمع عمومی بانکها و سایر دستگاههای مسئول خواست تا برای تقویت توان بانک سپه با هدف ایفای هرچه بهتر نقش خود در عرصه کلان اقتصادی دولت و انجام بهتر وظایف محوله در رابطه با 6 حوزه مختلف با بانک سپه مساعدت کنند.
تقوی نژاد درخواست اول خود را متمرکز بر بحث رفع تحریمها دانست و از مسئولان خواست تا در مذاکرات با 1+5 بحث رفع تحریم بانک سپه به خصوص تحریمهای شورای امنیت را مدنظر قرار دهند.

* تقاضا برای افزایش سرمایه بانک سپه
وی درخواست دوم را متمرکز بر بحث افزایش نقدی سرمایه بانک سپه عنوان کرد و گفت: بانک سپه به لحاظ میزان سرمایه در مقایسه با سایر بانکها در وضعیت نامناسبی قرار دارد. عدم افزایش سرمایه بانک طی سالهای اخیر علی رغم پیگیری و مکاتبات متعدد، باعث شده این بانک نتواند نسبتهای مالی و نظارتی خود را با استانداردهای مراجع ذیربط انطباق دهد، این امر موجب کاهش قدرت اعتباردهی و افزایش ریسک بانک شده است.

* درخواست وصول مطالبات از دولت
رئیس هیأت مدیره بانک سپه گفت: خواست دیگر ما همکاری در انتقال سهام واگذاری شده بابت وصول مطالبات بانک است که این مطالبات از دولت تا پایان شهریور 31 هزار میلیارد ریال بوده است. در سال 90 طبقه مصوبه هیأت وزیران بنا بوده 17 هزار میلیارد ریال به بانک سپه اختصاص یابد که از این رقم، میزان محدودی اختصاص یافته است.

وی درخواست سوم را اتخاذ ساز و کار لازم به منظور تسویه نقدی بدهی دولت به بانک یا تهاتر با سهام نقدشونده عنوان کرد.
تقوی نژاد درخواست چهارم را در قالب تخصیص خطوط اعتباری فایناس ریفایناس و سپرده های ارزی توسط بانک مرکزی طرح و تأکید کرد : بانک سپه با توجه به از دست دادن بخشی از مشتریانش به دلیل تحریمها، نیاز به این خطوط دارد.

وی درخواست پنجم را در قالب حمایت از بانکهای دولتی به ویژه بانک سپه با توجه به شرایط رقابتی نادرست به وجود آمده توسط برخی بانکهای خصوصی و موسسات مالی و اعتباری عنوان کرد و گفت: این رقابت ناسالم بر افزایش نرخ سود متمرکز شده که چشم انداز نامناسبی را تداعی می کند.

* توجه به وضعیت معیشتی کارکنان و اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری
مدیرعامل بانک سپه در تبیین درخواست ششم، به بحث رسیدگی به امور معیشتی و رفاهی کارکنان بانکها پرداخت و تأکید کرد و گفت: از آنجایی که نیروی انسانی به عنوان سرمایه اصلی هر سازمان به حساب می آید، توجه به امور رفاهی و معیشتی آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. بانک سپه نیز با دارا بودن حدود 18 هزار پرسنل تلاشگر از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین با توجه به ماهیت و حساسیت کار بانکداری به لحاظ امانت داری و حفظ سپرده های مردم و رعایت اصل محرمانه بودن اطلاعات مشتریان توسط کارکنان این سیستم، انتظار می رود نسبت به بهبود وضعیت حقوق و مزایا با اعمال قانون مدیریت خدمات کشوری اقدام شود.

* تجربه حضور در جمع خانواده بانک سپه
وی در بخش دیگری از سخنانش اظهارداشت: بنده طی سالهای گذشته قریب به دوسال در بانک سپه حضور داشتم و در خدمت این خانواده بزرگ بودم ، این امر موجب شده تا حدود زیادی شناخت از استعدادها، ظرفیت و توانایی این مجموعه کسب کنم.

وی افزود: بانک سپه را مردم به عنوان نخستین و قدیمی ترین بانک ایرانی می شناسند. این بانک طی سالهای متمادی با کسب اعتماد مردم جایگاه مناسبی در سیستم بانکی کشور کسب کرده و با حضور پرتوان طی مشارکت حقوقی و سرمایه گذاریهای مستقیم در طرحهای ملی از قبیل معدن، فولاد، انرژی و نیرو، نقش به سزایی در شکوفایی اقتصادی کشور ایفا کرده و همزمان با حمایت از واحدهای متوسط و کوچک در بخشهای مختلف اقتصادی، با اعطای تسهیلات خرد به نیاز متقاضیان تسهیلات نیز کمک قابل توجهی کرده است.

تقوی نژاد گفت: بانک سپه طی سالهای گذشته با ارائه طرحهای نوین از قبیل سپه چک و عابربانک، استفاده از ظرفیتهای عقود اسلامی و احیای اعتبار در حساب جاری و سپرده های نوین تأمین آتیه گامهای مهمی در ارائه خدمات نوین و ابزارهای جدید در بانکداری کشور برداشته کما اینکه خدمات دستگاههای خود پرداز سایر بانکها در جامعه با نام عابربانک و چکهای مسافرتی بانکها به عنوان سپه چک سالها بر زبان مردم جاری و ساری بوده و هست، بانک سپه به عنوان نخستین بانک ایرانی همواره پیشرو در ارائه خدمات بانکی بوده است.

وی افزود: یکی از افتخارات بانک سپه ارائه خدمات مالی و بانکی به نیروهای مسلح از زمان تأسیس به خصوص در شرایط سخت دفاع مقدس و جنگ تحمیلی در جبهه های حق علیه باطل بوده که کماکان این خدمت رسانی ادامه دارد و توسعه ارائه خدمات به این سلحشوران به عنوان یک برنامه راهبردی در دستور کار این بانک قرار گرفته است.

مدیرعامل بانک سپه اضافه کرد: در ابتدای سال 1386 تحریم غیرقانونی و بناحق شورای امنیت و سازمان ملل باعث شد، فعالیتهای ارزی این بانک در سطح بین المللی با مشکل مواجه شود و برخلاف سایر بانکهای موجود، استمرار امور ارزی بین المللی صرفا در صورت رفع موانع تحریم امکان پذیر خواهد بود.

* امید به آینده روشن
وی افزود: قطعا تأیید خواهید کرد که عدم ارائه خدمات و تسهیلات ارزی توسط یک بانک همانند آن است که پرنده ای یک بال خود را از دست داده باشد. در این شرایط، پرواز کاری بس دشوار و محال خواهد بود. بنابراین می توان نتیجه گرفت تعداد کثیری از مشتریان این بانک علاوه بر توقف فعالیتهای ارزی، مراودات ریالی خود را به سایر بانکها منتقل کرده اند.

تقوی نژاد ادامه داد: با این حال، با توجه به ظرفیتهای آشکار و نهان بانک، از قبیل دارایی های مشهود و نامشهود، به خصوص نیروی انسانی کارآمد و توانمند، بانک سپه به عنوان یک بانک دولتی، توانسته است ضمن مدیریت بحران و کاهش اثرات تحریم علاوه بر انجام تکالیف محوله در راستای سیاستهای اولویت دار دولت از قبیل خریدهای تضمینی مانند طرح خرید گندم، پشتیبانی از طرح هدفمندی یارانه ها در بخش ذخیره سازی کالاهای اساسی، اعطای تسهیلات در حمایت از تولید به میزان بالاتر از نسبتهای معمول، بخشودگی جرایم و استمهال تسهیلات اعطایی، عاملیت انتشار اوراق مشارکت و تأمین مالی اوراق بازخریدی شده و …، سهم بازار خود را نیز با وجود کثرت بانکهای خصوصی و موسسات مالی و اعتباری، حفظ و میزان منابع و مصارف بانک را بالغ بر دو برابر شرایط قبل از تحریم توسعه دهد و با اعتماد به آینده ای روشن، امیدوارنه با سعی و تلاش مضاعف، مانع تحقق آرزوها و امیال پوچ و بی حاصل و خصمانه دشمنان خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×    =  54