بیمه تکافل اتکایی، مرکز اصلی تجارت اسلامی در دوبی

بیمه تکافل اتکایی در امارات متحده عربی تحت تاثیر استراتژی تجارت اسلامی به یکی از پشرفته ترین بخش ها تبدیل خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از ایشا اینشورنس ریویو، در حال حاضر بیمه تکافل اتکایی یکی از بخش های مهم تجاری در دوبی به شمار می رود و مدیران این کشور با هدف تبدیل کردن امارت به مرکز تجارت جهانی، قصد دارند شرایط توسعه این صنعت را بیش از گذشته مهیا کنند.

"عبدل العزیز الغوریار" یکی از اعضای کمیته و معاونت مرکز مالی بین المللی دوبی، در این باره گفت: استراتژی تجارت اسلامی بر راه اندازی شرکت های بیمه تکافل اتکایی استوار است و این شرکت ها باید جوابگوی شرکت های بیمه تکافل باشند.

تکافل اتکایی، رابطه نزدیکی با عملیات تکافل دارد؛ به نحوی که شکلی از تکافل است و رقابت در بازار آن، وابسته به میزان رقابت در بازار تکافل است. در واقع، تکافل اتکایی نوعی بیمه است. در این نوع از بیمه، تکافل‌ گر مبلغ توافق شده‌ ای از حق بیمه را از صندوق تکافل به شرکت بیمه اتکایی یا تکافل ‌گر اتکایی پرداخت می ‌کند و این شرکت ها به جای بیمه گر تکافل خدمات و پوشش های مناسب را ارائه می کند.

اکنون عملیات تکافل اتکایی برای تکافل‌ گران برای تقسیم ریسک‌ ها و حفاظت در برابر خسارت های غیرقابل پیش ‌بینی و غیرمنتظره، یک ضرورت است.

در حال حاضر 19 شرکت بیمه تکافل اتکایی در جهان وجود دارد که احتیاج دارند فرصت های جدیدی را برای خود خلق کنند. برخی از این شرکت ها با شعار "تکافل برای همه " امیدوارند در توسعه بازار تکافل تحولی جدی ایجاد شود و این مجوزها نقطه عطفی برای رشد و گسترش شرکت هایشان باشد.

الغوریار همچنین گفت: مجوز فعالیت و کنترل دو عامل اصلی در افزایش توانایی های این قبیل از شرکت ها هستند و ما باید به گسترش فعالیت آنان کمک کنیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×  1  =