بانک ها نرخ سود منفی پرداخت می کنند

مدیر عامل بانک انصار گفت: یکباره که نمی توان 15 درصد به نرخ سود سپرده های بانکی اضافه کرد اما باید به تدریج نرخ سودها بالا رود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،آیت ابراهیمی مدیر عامل بانک انصار در خصوص اعطای سود منفی بانکها به سپرده گذاران در شرایطی که نرخ تورم رسمی کشور 40 درصد است و نرخ سود سپرده های بانکی 20 درصد است، به موج گفت: باید نرخ سود بانکی را با تدبیر مدیریت کرد.
وی افزود: به مصلحت نیست که یکباره 10 یا 15 درصد نرخ سود سپرده های بانکی را افزایش دهیم.
مدیر عامل بانک انصار، عدم تناسب نرخ سود بانکی و نرخ تورم را یکی از عدم تعادل های موجود بازار عنوان کرد و گفت: نرخ سود سپرده ها و نرخ تسهیلات بانکی به درستی تعیین نشده و این موضوعات به خودی خود مشکلاتی را در اقتصاد کشور به وجود آورده است.
وی ضمن بیان اینکه، تورم پایه نرخ گذاری نرخ سود بانکی و نرخ تسهیلات است، گفت: ما هم اکنون به مردم نرخ سود منفی پرداخت می کنیم در حالیکه باید به تدریج نرخ سود سپرده های بانکی افزایش پیدا کند.
ابراهیمی با تاکید بر اینکه موضوع نرخ سود بانکی باید مورد توجه قرار گیرد چرا که این مسئله تاثیرگذاری بسیار زیادی روی فضای اقتصادی کشور دارد، گفت: هم اکنون تقاضا برای پول در کشور به شدت زیاد است آن هم به این دلیل که نرخ تورم بالاتر از نرخ سود بانکی است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. ناشناس می گوید

    پول های ما را در بانکها نگه دارید !!!!!!
    وسودهایش را به جیب خودتان سرازیر کنید.؟؟؟
    فقط شعار ر بدهید ( تعدیل سود بانکی )
    شما هم مثل دولت قبلی به نفعتان نیست که حق سپرده گزار را بدهید…..!!!!!!
    به نفهتان است که طرف دار سرمایه دار باشید و از انها
    جانب داری کنید .

ارسال یک پاسخ

69  −    =  67