وزارت اقتصاد گزارش داد: سخنان سیف قیمت دلار در بازار را افزایش داد

معاونت اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی در گزارشی با تشریح دلایل نوسانات شاخص بورس در شهریورماه گذشته، اظهارات اخیر رئیس کل بانک مرکزی در مورد قیمت کف دلار در بازار را باعث افزایش قیمت ارز و همچنین بازگشت رونق به سهام شرکتهای پتروشیمی و ادامه روند صعودی بازار بورس اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از مهر، معاونت اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی در گزارشی دلایل نوسانات بورس در شهریورماه را اعلام کرد که بر اساس آن، شاخص بورس کشور از ابتدای شهریورماه سال 1392 تا روزهای پایانی این ماه، روندی پرنوسان را تجربه نمود؛ این شاخص در تاریخ 31 شهریور 92 نسبت به اول شهریور 92 به میزان 2154 واحد ( 3.61 درصد) افزایش پیدا کرد.

با اینکه در این ماه انتظار می رفت با حل مشکلات صنعت خودرو و تعیین تکلیف در مورد سهم صندوق ضمانت سپرده ها از سپرده های سیستم بانکی و افزایش نرخ سود بانکی، گروه های خودرو و بانکی با افزایش تقاضا مواجه شوند اما با به صدا درآمدن طبل جنگ در منطقه و اعلام حمله آمریکا به سوریه و افزایش تنشهای سیاسی در منطقه، روند بازار بورس کشور و به خصوص گروه های خودرو و بانک با روند نزولی مواجه شد.

احتمال حمله آمریکا به سوریه شاخص بازار بورس کشور را با روند منفی مواجه کرد تا اینکه با توافق آمریکا و روسیه در مورد سوریه و همچنین استقبال سوریه از پیشنهاد قرار گرفتن سلاح های شیمیایی این کشور تحت نظارت بین المللی، سخنان ریاست جمهوری قبل از سفر به نیویورک و مصاحبه با شبکه NBC در مورد مواضع هسته ای ایران و عزم جدی برای حل مشکلات هسته ای، باعث افزایش شاخصهای قیمت در بازار بورس کشور شد.

افت قابل توجه قیمت دلار و سکه در بازار در اواخر شهریورماه، سهام شرکتهای پتروشیمی را با صف فروش مواجه ساخته و روند صعود شاخص بورس را با وقفه روبرو نمود اما مصاحبه رئیس کل بانک مرکزی در مورد قیمت کف دلار در بازار، منجر به افزایش قیمت دلار و همچنین بازگشت رونق به سهام شرکتهای پتروشیمی و ادامه روند صعودی بازار بورس شد.

در شهریور ماه 1392 معادل 11126 میلیون سهم به ارزش 61707.2 میلیارد ریال در بورس کشور معامله شد. حجم و ارزش معاملات در دوره مذکور نسبت به مردادماه 1392 ، به ترتیب به میزان 25.27 و 14.24 درصد کاهش را نشان می دهد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  +  5  =