کولرهای گازی نشان جنرال و سوپر جنرال را نخرید!

رییس اتحادیه کشوری لوازم خانگی از مردم خواست تا به هنگام خریدن کولرگازی دقت کنند که حتما گارانتی شرکت اصلی را داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک

محمد طحان پور ـ رییس اتحادیه کشوری لوازم خانگی ـ در گفت‌وگو با خبرنگار اصناف ایسنا، اظهار کرد: کولرهای آبی معمولا در فصل گرما بیشتر مورد خرید واقع می شوند و فروش آنها هم سه ماهه است.

وی افزود: سال گذشته در مورد کولر افزایش قیمت جزیی به دلیل بیمه، حقوق و دستمزدها حاصل شد ولی امسال قیمت کولر تغییری نکرده است.

طحان‌پور ادامه داد: هم اکنون در کشور نه تنها در بخش کولر بلکه تولید کلیه لوازم خانگی عرضه بیش از تقاضا است و از این لحاظ قیمت‌ها دیگر نمی تواند افزایش یابد یا بازار سیاه ایجاد کند.

او گفت: واحدهای صنفی می توانند و مجازند که از درب کارخانه تا رسیدن به دست مصرف کننده قیمت را 10 درصد افزایش بدهند ولی با توجه به وضعیت رقابتی بازار و اینکه اکنون فصل کولر هم هست سود خرده فروشی آنها به 5 درصد نمی رسد و زیر ده درصد است.

رییس اتحادیه کشوری لوازم خانگی با مثبت ارزیابی کردن صادرات کولرهای ایرانی به کشورهای همسایه و آفریقایی، گفت: در حال حاضر کولر آبی به عراق و برخی از کشورهای آفریقایی مثل سودان و تونس صادر می کنیم و صادرات هم عمدتا به صورت قطعه و CKD است که قطعات در این کشورها مونتاژ می شود و به فروش می‌رسد.

وی گفت: در تولید کولر بیش از50 تا 60 کارخانه داریم که تعدادی از این کارخانه‌ها قدیمی و تولیداتشان از کیفیت خوبی برخوردار است.

طحان‌پور درعین حال به مردم این اطمینان را داد که بازار کولر امسال به لحاظ قیمتی وضعیت خوبی داشته باشد و مردم با خیال آسوده کولر مورد نیاز خود را خریداری کنند.

رییس اتحادیه کشوری لوازم خانگی در بخش دیگری از سخنان خود از خریداران خواست تا برای خریدن بخاری یا کولر در همان فصل خود اقدام نکنند.

وی گفت:‌ متاسفانه فرهنگ ما ایرانیان طوری است که وقتی هوا گرم می شود کولر می خریم و وقتی هوا سرد می شود به خریدن بخاری روی می آوریم در حالی که الزامی ندارد که در همان فصل کولر یا بخاری خریداری کنیم.

طحان پور بخش اعظمی از افت تولید کولر را ناشی از عدم ساخت و ساز مسکن دانست و گفت: وقتی رکود مسکن باشد در لوازم خانگی تاثیر می گذارد.

رییس اتحادیه کشوری لوازم خانگی با بیان اینکه کولرهای گازی ایرانی از تکنولوژی روز برخوردار است، اظهار کرد: در بین کولرها بعضا کولرهای گازی به صورت قاچاق هم وارد می شود که مشابه اسم شرکت‌های اصلی است یکی از این شرکت‌ها، شرکت اُجنرال (OGENERAL) است که محصولات این شرکت اصلی است ولی کولرهایی با نام GENERAL بدون O یا SUPER GENERAL وارد بازار شده که مشابه اسم شرکت اصلی است و محصولات آنها خدمات پس از فروش ندارد لذا از مردم می خواهیم که آنها را خریداری نکنند.

وی ادامه داد: مردم حتما نسبت به خریدن کولرگازی دقت کنند و با گارنتی های شرکت اصلی خرید کنند.

وی به خریداران توصیه کرد: در فاکتورهای خریدشان گارانتی شرکت حتما درج شده باشد تا در صورت بروز مشکل بتوانند در اسرع وقت به شرکت گارانتی کننده مراجعه کنند.

طحان پور افزود: اتحادیه کشوری لوازم خانگی در صورت درج گارانتی‌های تقلبی و نامعتبر با آن برخورد می کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. رسول می گوید

    سلام قیمت کولر گازی سوپر جنرال 12000را میخوام وتفاوت ان با او جنرال

ارسال یک پاسخ

3  +  7  =