یک زن رئیس بانک مرکزی آمریکا می‌شود

رئیس جمهور آمریکا جانت یلن، معاون برنانکه را به عنوان رئیس بعدی فدرال رزرو آمریکا انتخاب کرده است و در صورت موافقت سنا وی نخستین زنی خواهد بود که به ریاست بانک مرکزی آمریکا می رسد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از رویترز، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه جانت یلن، معاون فدرال رزرو آمریکا را به عنوان رئیس بعدی بانک مرکزی این کشور نامزد خواهد کرد. در صورت معرفی وی، یلن احتمالا اولین زنی خواهد بود که در تاریخ 100 ساله این بانک، ریاست آن را عهده دار می شود.
یلن جایگزین بن برنانکه خواهد شد که دومین دور ریاست وی بر فدرال رزرو آمریکا در روز 31 ژانویه به اتمام می رسد. برنانکه از سیاست پولی انبساطی برای افزایش رشد اقتصادی آمریکا حمایت کرده است.
اگر انتصاب جانت یلن به ریاست فدرال رزرو از سوی سنای آمریکا تایید شود، او سیاست های اتخاذ شده در دوران برنانکه را ادامه خواهد داد و انتظار می رود که به دقت خط مشی تعدیل سیاست محرک اقتصادی بانک مرکزی آمریکا را در پیش گیرد.
نامزدی وی برای تصدی این سمت در حالی است که بن بست سیاسی بین دو حزب رقیب در واشنگتن، منجر به تعطیلی دولت فدرال شده و دولت را در معرض خطر نکول در پرداخت بدهی ها قرار داده است.
دن فاس، تحلیلگر مسائل اقتصادی در این زمینه گفت: «خدا را شکر که در وضعیت فعلی یلن برای این سمت معرفی خواهد شد. شما نمی خواهید که در حال حاضر شاهد تغییری در بانک مرکزی باشید.»
انتشار خبر احتمال معرفی یلن برای تصدی پست ریاست فدرال رزرو موجب شد که ارزش سهام در بازار بورس آمریکا افزایش یابد و ارزش دلار در برابر سایر ارزهای معتبر جهانی کاهش پیدا کند.
چارلز شومر، سناتور دموکرات از نیویورک گفت: «من معتقدم که او با تفاوت زیادی رای موافق سنا را از آن خود خواهد کرد.»
چالش اصلی وی بازگرداندن سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا به مسیر عادی و کاهش تدریجی سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو است که در طی 5 سال گذشته اتخاذ شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  6  =  1