نرخ ارز در بازار تعیین می‌شود/ گزارش روحانی از ۴۰ روز اول دولت

وزیر اقتصاد؛

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به برگزاری اولین جلسه دولت و مجلس در شب گذشته گفت: رئیس جمهور گزارشی از عملکرد 40 روز اول دولت به نمایندگان ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از مهر، علی طیب‌نیا عصر امروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید سازمان خصوصی‌سازی درباره جلسه شب گذشته دولت و مجلس گفت: در یک فضای دوستی و صمیمیت جلسه بین دولت و نمایندگان مجلس برگزار شد و در این نشست رئیس جمهور گزارشی از سفر به نیویورک و شرکت در اجلاس سالیانه سازمان ملل متحد ارائه کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر استقبال مجلس از سفر رئیس جمهور به نیویورک اظهار داشت: نمایندگان از مواضع دکتر روحانی در سفر به سازمان ملل متحد حمایت کردند و رئیس جمهور نیز گزارشی از برنامه های اجرا شده خود در سازمان ملل متحد به نمایندگان ارائه کرد.

طیب‌نیا همچنین با اشاره به گزارش رئیس جمهور به نمایندگان مجلس از اقدامات بیش از 40 روز اول فعالیت دولت تدبیر و امید به نمایندگان مجلس بیان داشت. رئیس جمهور بر اقدامات صورت گرفته برای رونق تولید و برقراری آرامش در بازار ارز گزارشی ارائه کردند.

وی با تاکید بر اینکه اجرای اصل 44 متوقف نشده است، پیگیری این موضوع را از برنامه‌های اصلی خود برشمرد و گفت: بازنگری صریح در سیاست ها و قرار دادن خصوصی سازی در مسیر اصلی خود از برنامه هایی است که پیگیری خواهد شد.

وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به لزوم بهبود فضای کسب و کار برای فعالیت بخش خصوصی خاطر نشان کرد: موضوع نرخ سود بانکی از مواردی است که باید در شورای پول و اعتبار مطرح شود.

طیب‌نیا در پایان سخنانش درباره بازار ارز گفت: قیمت ها باید در بازار ارز تعیین شود و بر مبنای شناور مدیریت شده باشد. بانک مرکزی باید در زمان کاهش و یا افزایش غیرمنطقی نرخ ارز ورود کند تا بتوان نرخ ها را کنترل کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

81  +    =  86