نرخ سود در دستورکار شورای پول‌و اعتبار قرار نگرفت

وزیر امور اقتصاد و دارایی با تأکید بر اینکه نرخ سود هنوز در دستور کار شورای پول و اعتبار قرار نگرفته است، گفت: رئیس‌جمهور در جلسه مشترک مجلس و دولت گزارش کوتاه از اقدامات انجام‌شده در 40 روز گذشته ارائه داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از تسنیم علی طیب‌نیا ظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره جزئیات جلسه مشترک دولت و مجلس که شب گذشته انجام شده بود، اظهار داشت: در این جلسه نمایندگان از عملکرد رئیس جمهور در آمریکا تقدیر و حمایت کردند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور در جلسه دیشب دولت و مجلس گزارشی کوتاه از وضعیت اقتصادی کشور طی 40 روز گذشته ارائه کرد، افزود: این گزارش در حوزه اقتصادی، تولید، آرامش بازار پول و ارز و… ارائه شد. 

طیب‌نیا با تأکید بر اینکه گزارش رئیس جمهور به مجلس حاکی از توفیقات جدید دولت در بخشهای مختلف اقتصاد است درباره توقف اجرای اصل 44 تصریح کرد: من هم نمی‌دانم این خبر چطور منتشر شده است؛ قطعاً برنامه اصلی دولت این است که با بازنگری صحیح خصوصی‌سازی را در کشور انجام دهند.

وزیر اقتصاد در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر "طبق اعلام آقای نوبخت نرخ سود بانکی در دستور کار دولت قرار دارد، لطفاً گزارشی از آخرین بررسی‌ها درباره این نرخ را ارائه دهید؟" گفت: نرخ سود از جمله مواردی است که باید در دستور کار شورای پول و اعتبار قرار گیرد ولی هنوز در دستور جدید این شورا نرخ سود مطرح نشده است.

طیب‌نیا درباره تأثیر تحریم‌ها و اینکه چند درصد از مشکلات کشور ناشی از تحریم‌ها است، گفت: تعیین درصد با روش‌های علمی امکان پذیر نیست اما به‌طور حتم تحریم‌ها هم در مشکلات فعلی دخیل بوده اما نمی‌توان درصد تعیین کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  37  =  44