توقف اخراج ایرانیان از امارات

لغو اقامت و اخراج ایرانیان در امارات متوقف شده است.

به گزارش ایسنا، در حالی که تعدادی از ایرانیان مقیم امارات برای تعیین تکلیف اقامت خود به مراکز مربوطه به وزارت کشور امارات فراخوانده شده بودند، ماموران اماراتی به آنها اعلام کردند که می‌توانند در امارات باقی بمانند.

جمعی از ایرانیان مقیم امارات در تماس تلفنی این موضوع را به خبرنگار ایسنا اعلام کردند و گفتند که دولت امارات تصمیم‌گرفته موضوع اخراج ایرانیان را لغو و ایرانیانی که برای تمدید اقامت خود مراجعه کرده بودند بدون هیچ مشکلی پذیرفته شده و اقامت آنها تمدید شده است.

برخی از شیخ‌ نشینان امارات در ماه‌های گذشته با تمدید اقامت ایرانیان مخالفت کرده و با فراخوان آنها اقامتشان را لغو و از آنها می‌خواستند تا خاک امارات را ترک کنند.

همچنین بخشی از ایرانی‌هایی که پس از لغو اقامت برای بازگشت به کشور به فرودگاه‌های امارات مراجعه کرده‌اند در این باره به ایسنا گفتند که ماموران فرودگاه به آنها اعلام کردند در صورت تمایل می‌توانند همچنان در این کشور به کار و زندگی خود ادامه دهند.

به گزارش ایسنا، ایران در مقایسه با سایر کشورها یکی از پرشمارترین اتباع خود را در امارات دارد و در شهرهای مختلف این کشور زندگی می‌کنند و سال‌های طولانی در امور تجاری و خدماتی این کشور اشتغال دارند. ایرانیان از خوش‌نام‌ترین اتباع خارجی مقیم امارات هستند که در دهه‌های گذشته در پیشرفت وتوسعه این کشور نقش داشته‌اند. ایرانیان مقیم امارات روابط بسیار خوبی با مردم و دولت این کشور دارند.

ماه گذشته در گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه امارات با محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان به مناسبت تبریک آغاز فعالیت وی ظریف با تاکید بر روابط صمیمانه دو کشور ایرانیان مقیم امارات را پلی برای توسعه روابط ایران و امارات معرفی کرده بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

86  −    =  81