تخفیف ویژه بانک توسعه صادرات برای صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی

بانک توسعه صادرات ایران بابت سود صدور ضمانت‌نامه خدمات فنی و مهندسی از منابع تودیع‌شده بانک مرکزی، سودی برای خود از صادرکنندگان دریافت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، پیش از این بانک مرکزی بابت صدور ضمانت‌نامه خدمات فنی و مهندسی 50 میلیون یورو نزد این بانک سپرده‌گذاری کرده بود.

این گزارش می‌افزاید از آنجایی که بانک مرکزی بابت این مبلغ سپرده نرخ لایبور به علاوه یک درصد از بانک توسعه صادرات ایران دریافت می‌کند لذا به همین منظور بانک توسعه صادرات ایران از مشتریانی که بابت صدور ضمانت‌نامه‌های خود از این مبلغ استفاده می‌کنند همان نرخ مورد انتظار بانک مرکزی را اخذ می‌کنند.

در این خصوص در آخرین جلسه هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران این موضوع تصویب شده و در صورتجلسه آن آمده است: درخصوص تعیین نرخ سود قابل اخذ از صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی بابت استفاده از منابع تودیع شده بانک مرکزی ج.ا.ا جهت سپرده گذاری نزد بانک کارگزار در راستای صدور ضمانتنامه ارزی مطرح و با  دریافت سود معادل لایبور به علاوه یک در صد موافقت به عمل آمد.

خاطر نشان می‌شود بر اساس این طرح که مدیریت امور بین‌الملل این بانک در حال تهیه و تدوین دستورالعمل نحوه استفاده از منابع تودیع شده بانک مرکزی و شناسایی مشتریان واجد شرایط است به محض نهایی شدن جهت تصویب هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران ارسال و در آینده نزدیک در بانک اجرایی می‌شود تا صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی بتوانند از این شرایط ویژه استفاده کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  5  =  2