خرید سهام عدالت برای عموم آزاد است

مدیرعامل کارگزاری سابق سهام عدالت گفت: با عرضه سهام شرکت سرمایه گذاری استانی آذربایجان شرقی در فرابورس، خرید و فروش سهام عدالت برای تمام مردم و سرمایه گذاران امکان پذیر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از مهر، محمد شیخ گفت: برای خرید و فروش سهام عدالت باید سازوکارهایی فراهم شود و در مرحله نخست باید سرمایه جدید به سهام‌داران سهام عدالت داده شود. سپس سازمان خصوصی‌سازی براساس آن لیست، اسامی سهام‌داران به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کند تا این شرکت برای آن تعداد از سهام‌داران گواهی موقت سهم را صادر و لغت در وثیقه را قید کند.

مدیرعامل کارگزاری سابق سهام عدالت با اشاره به اینکه در گواهی موقت صادره باید دارایی سهام نوشته شود، ابراز داشت: در این صورت سهام آزاد شده و قابل خرید و فروش می‌شود. اقساط سهام عدالت تمام نشده است؛درصدی از اقساط به پایان رسیده و به همین دلیل باید بر روی برگه‌های سهام، واژه وثیقه و همچنین مبلغ کل دارایی و مبلغ آزاد شده قید شود.

وی با بیان اینکه هر برگه یک میلیون تومانی به 10 هزار سهم یک هزار ریالی تقسیم می شود، گفت: زمانی که سهام شرکت سرمایه‌گذاری استانی آذربایجان شرقی در فرابورس عرضه می‌شود، باید سهام موجود در این پرتفو نیز آزاد شود.

مدیرعامل کارگزاری سابق سهام عدالت افزود: شخصی که برگه سهام عدالت سرمایه‌گذاری استانی آذربایجان شرقی را دارد، می‌تواند پس از ورود این شرکت به فرابورس، سهام خود را بفروشد و خرید آن برای همه سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان آزاد است و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه باید برای همه دارندگان سهام عدالت، کد معاملاتی صادر کند، خاطرنشان کرد: ارزش هر برگه سهام عدالت هم اکنون به بیش از دو میلیون و 500 هزار تومان رسیده است.

شیخ در پاسخ به این سئوال که شرکت سرمایه‌گذاری آذربایجان شرقی چه مزیتی نسبت به سایر سرمایه‌گذاری‌ها داشته که سهامش عرضه می‌شود، گفت: این شرکت زودتر از دیگر سرمایه‌گذاری‌ها به سهامی عام تبدیل شده و همچنین اساسنامه تیپ سازمان بورس نیز در مجمع آن به تصویب رسیده است. به علاوه این شرکت فرم‌های پذیرش را تکمیل کرده و مراحل پذیرش را پشت سر گذاشته است. به‌علاوه اعضای هیات مدیره این شرکت به تایید سازمان بورس و اوراق بهادار رسیده است.

شیخ با اشاره به اینکه با ورود سرمایه‌گذاری استانی آذربایجان شرقی، ورود سایر شرکت‌های سرمایه گذاری استانی راحت‌تر و سریع تر می‌شود، گفت: مهم این است که یک شرکت گام‌های اولیه را بردارد و راه را برای سایرین باز کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×    =  32