طراحی دو نرم افزار پس از معاملات بورس و سهام عدالت

رییس اداره بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس از اجرایی شدن نرم افزار پس از معاملات بورس و نرم افزار سهام عدالت به صورت همزمان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،محمودرضا خواجه نصیر در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد آخرین وضعیت آزادسازی سهام عدالت و انجام اقدامات لازم برای آزاد سازی آن گفت:سیستم معاملاتی سهام عدالت در حال طراحی است و قرار است نرم افزار جدید پس از معاملات بازار سرمایه و نرم افزار سهام عدالت با یکدیگر اجرایی شود.

وی افزود: البته معاملات سهام عدالت به دلیل حجم بالای کد معاملاتی بسیار پیچیده است اما نرم افزار معاملاتی آن در حال طراحی است تا با نرم افزار جدید پس از معاملات اجرایی شود.

این مسئول سازمان بورس در مورد زمان آزاد شدن سهام عدالت گفت:زمان معامله سهام عدالت به سیاست‌های وزارت اقتصاد بستگی دارد تا در چه زمانی بخواهد این سهام را آزاد کند؛به همین دلیل مشخص شدن اینکه سهام عدالت جزو کدام اولویت است بر عهده وزارت اقتصاد است.

به گزارش ایسنا در نهمین جلسه شورای عالی اجرای سیاست های اصل 44 که در دولت قبلی برگزار شد، چارچوب و جهت‌گیری‌های آغاز روند معامله سهام عدالت در بازار بورس مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و مقرر شد دستورالعمل لازم برای اجرای این مصوبه، توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی تدوین شده و عملیات معاملات سهام عدالت در بورس به تناسب سهام آزاد شده، از شهریور سال جاری میسر شود.

همچنین کمیسیون تخصصی شورای عالی اجرای سیاست‌های اصل 44 در جلسه 13 مرداد خود دستورالعمل آماده‌سازی و ورود شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت به بازار سرمایه و معاملاتی شدن سهام آن‌ها را در 18 ماده تصویب کرد و شرکت سرمایه‌گذاری آذربایجان شرقی نیز در فرابورس پذیرفته شد.

این در حالی است که علی رغم اقدامات انجام شده، با توجه به تغییراتی که در بدنه دولت اتفاق افتاده است و نیز با توجه به ساختار سهام عدالت و تعداد مشمولان و باز بودن پرونده سهام عدالت و ثبت نام از کارگران فصلی، امکان معامله این اوراق در بازار سرمایه همچنان با اما و اگرهای زیادی مواجه است و به نظر می رسد اجرایی شدن آن به زمانی بیشتری نیاز داشته باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  84  =  85